Gå til innhold

Problemer med TH700 kasse

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Van G20 som russebil og den har gått bra hittil i russetia, men i dag starta vi å få litt problemer med girkassa.

Nå vi drohjem fra russetreff på lillehammer i dag så hadde vi en strekning på ca 25mil og kjøre.

Bilen slura en del mellom de første gira og rusa seg veldig opp.

Nå på slutten var det et sant HEL..... å kjøre bilen.

Måtte ha bånd gass for å få bilen til å gire og det hørstes ut som omm den skulle eksplodere før den girte. gikk helt sykt på turtall før den la inn neste gir for så å gå sykt på turtall igjen for å jegge inn neste.

Bilen har bare blitt værre de siste 5 milene.

Er det noe åp for kassa vår?

Hva er det som kan være feil. bilen går framover, men slurer mye og så når jeg telte gira så ville den ikke gå opp i 4.gir:uhhmmwhat?:

Har ikke peiling på automatkasser i det hele tatt, så håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dere må gjøre er å peile oljenivå på kassa. Skal gjøres med motoren på tomgang, i Park, og med varm olje på kassa, samt på flatt underlag.

Og det værste dere gjør er å gi full gass og kjøre hardt når den slurer, da ryker banda i kassa fortere enn du klarer å jekke pilsen :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å fikse selv, men se i siste Wheels (svensk blekke) der er det noen linker og forslag til gjør det selv. Her sier de at detikke ernoe stort problem, men det er nokk en almen opfatning at dette ikke er lett.

Pris for en brukt th700 for bensinmotor, tja finner du en for 5000 som virker er det bare å kjøpe tvert. Du må nokk regne med en 6-8000 minst. Det finnes noen som renoverer for samme sum, søk i dette forumet så finner du linker og telefonnummer. Å bare for å ha sagt det du kan bruke en Th350 (tretrinnskasse) men da må du også forlenge kardangen, men det kan bli billigere. th350 er slitsomt å kjøre med da den ikke har overgir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å fikse selv, men se i siste Wheels (svensk blekke) der er det noen linker og forslag til gjør det selv. Her sier de at detikke ernoe stort problem, men det er nokk en almen opfatning at dette ikke er lett.

Pris for en brukt th700 for bensinmotor, tja finner du en for 5000 som virker er det bare å kjøpe tvert. Du må nokk regne med en 6-8000 minst. Det finnes noen som renoverer for samme sum, søk i dette forumet så finner du linker og telefonnummer. Å bare for å ha sagt det du kan bruke en Th350 (tretrinnskasse) men da må du også forlenge kardangen, men det kan bli billigere. th350 er slitsomt å kjøre med da den ikke har overgir.

Har ikke du ei kasse tilsalgs da Stepside

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ikke helt "ledig" enda, jeg må først bestille TKO-600 kassen og jeg har ikke fått ut fingæn ennå......

Der kan du se, du selger skinnet før bjørnen er skutt.:fatality:

Jeg beholder vel den kassen jeg har den er rimelig nyoverhalt av Bjørn på Aurskog og inneholder bettar som skal holde opptil 350-400 og så STOR motor havner vel ikke i Cabben.:cab

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...