Gå til innhold

Lyden kutter ved økt volum?!?

Ranger emnet

Gunnerside

Anbefalte innlegg

Jeg fant til en vis grad en feil nå:

Høyttalerene i dørene ofrran har ingen pluss eller minus markert. Det vil si at jeg kan ha bomma der. Og det hadde jeg. :P

Men når jeg bytta sånn at ting ble riktig forsvant problemet!!

Jeg skjønner ikke dette helt, hvis + og - byttes om vil vel elementet bare jobbe i motfase og inteferere med det andre. Og ikke kortslutte eller finne på noe annet krøll.

Men uansett, jeg trodde problemet var løst og begynte finjustering av lyden. Men midt i en kjøretur skjedde det igjen, komponentsettet falt ut og kun subben spilte (lys og alt var på på begge forsterkerne). Men hvis jeg satte balansen over på den ene siden var det fult trøkk igjen, og tilsvarende på den andre siden. Satte så alt tilbake til midten og ting fungerte bra igjen...!:hvaskjera

En annen ting er hvis jeg guffer på noe voldsomt, snakker sånn at jeg nesten ikke kan sitte i bilen (forvrenger ikke, spiller bra) kutter den litt ut igjen. men da er det bare å gå ned litt(fortsatt veldig høyt) og så funker det igjen.

Dette betyr for lite strøm, right?:deng

F.eks. at forsterkeren kutter hvis spenninga faller under en hvis grense eller noe. (skal måle speninga når ting spiller på fult i morra)

Men hva får dere ut av dette?!?? Jeg synes hele greia er litt absurd, liker ikke at ting skjer når jeg ikke har helt kontroll! Blir litt nervøs:watchout

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er helt sikker på at du har ett solid og godt jordingspunkt i systemet ditt. Vurdert å flytte jordingen til setebeltefestene under baksete i bilen din?? Evt. til ett punkt i chassiet på bilen. En ting er spenninga du har ved "full guffe". En annen ting er strømtrekket. Strømtap fås fra minus(jord) til pluss. Har du prøvd å koble ut subb-forsterkeren og sjekket "symptomene" på to kanaleren?? Hvis den er like "jævlig" ville jeg ha vurdert å få sjekka opp evt. reparert(garanti..??) - to kanaleren før den i verste fall kortslutter/brenner opp!

Foresten, lyser "protection" lampa på to kanaleren når den slår seg av???

Svipp innom nærmeste bilstereosjappe og spør om hjelp. Eller send en PM til "Matador" hær på forumet og spør høflig om tips. Mannen er en guru innen elektronikk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TransMedia har antagligt rett her! Sjekk alle høgtalertilkoblinger på forsterker, delefilter og høgtalere + sjekk høgtalerledningene for kutt osv. Kjøp skikkelige høgtalerledninger viss du ikkje allerede har det.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider