Gå til innhold

Forbikjøring fotoboks

Ranger emnet

jopapir

Anbefalte innlegg

Hei.

For noen dager siden gjorde jeg en helt totalt lovlig forbikjøring, som tilfeldigvis var rett ved en fotoboks. Gammel dame som lå i 50 i 80-sonen. Hadde jo faen meg glemt at det var en fotoboks akkurat der. Nå er jeg ikke helt sikker, men kan jo hende jeg kom opp i noe rundt/over 80 når jeg passerte henne. Om jeg da ble knipset, ville det få konsekvenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

For noen dager siden gjorde jeg en helt totalt lovlig forbikjøring, som tilfeldigvis var rett ved en fotoboks. Gammel dame som lå i 50 i 80-sonen. Hadde jo faen meg glemt at det var en fotoboks akkurat der. Nå er jeg ikke helt sikker, men kan jo hende jeg kom opp i noe rundt/over 80 når jeg passerte henne. Om jeg da ble knipset, ville det få konsekvenser?

Om du ble klipset har du merket det, Garantert:)

- Vw Caddy 2006

+ Audi A3 1999 (solgt)

+ Audi A3 2004 (solgt)

+ Mazda 323F 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det vil i utgangspunktet få akkurat samme konsekvenser som om den gamle dama ikke hadde vært der. Kjørte du (for mye) for fort (fotoboksen slår NEPPE inn før du har langt over 90, hvis ikk hadde den stått og blinka hele tida...), vil du få forenklet forelegg iht gitte satser. Kjørte du i 116 eller fortere, ryker lappen for 3 mnd.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den eneste sikre måten å ungå bot fra fotoboks er å kjøre over 280kmt hehe da de norske fotoboksen ikke går klarer og knipse fortere en 270kmt hehe dette er vist testet av div

er ikkje det dei engelske da?? dei som tar bilde bak ifra??

eg fekk bot på 88kmt i 80 sone ifjor ein gang... 1600,- :op:

1998 Mercedes C230 Kompresssor

1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje det dei engelske da?? dei som tar bilde bak ifra??

eg fekk bot på 88kmt i 80 sone ifjor ein gang... 1600,- :op:

Det er korrekt, det ble testet på TopGear, mener jeg å huske. Trur de kjørte en TVR Tuscan.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, du merker det greit hvis du blir knipsa. Kraftigste blitzen jeg har vært borti, hvertfall. Den tar ikke bilde før du kjører i 88 km/t (ref. politimannen som sa jeg var veldig uheldig når jeg ble knipsa i 90 km/t)

Det varierer fra boks til boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider