gomega Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Jeg tenkte på å ha den ene veggen i basskassa mi i pleksiglass, og lurte dermed på hvor tykk pleksiglassplate folk her på forumet har brukt! Erfaringer osv... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Mine erfaringer er at det lønner seg å bruke skikkelig glass i stedet, plexi blir veldig fort ripete! Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Ok, hva slags tykkelse bruker du på glasset da? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Ok, hva slags tykkelse bruker du på glasset da? Liten erfaring i å bruke hele vegger i kasser av glass, dessverre.. Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 jeg har 8mm glass i min kasse.. men kjøp herda glass om du har tid til å vente :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrZipp0 Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Om du ønsker å bygge med glass så har ikea herdet glass du kan bruke http://www.ikea.com/no/no/catalog/availability/84172300/leangen?ddkey=IkeamsStockAvailSearch ikke gjort dette selv, men har hørt at det skal fungere helt utmerket om du får festet det på en god måte. du kan jo ikke borre og skru det fast, men du kan jo lime det med glasslim som de bruker på frontruten på bil osv. kan evt ha glass innom og feste med å skru fast plexi på utsiden, 10mm eller noe i den duren. Siter Elsker bilførere som tro bilen er homofil og kjører den opp i rævva på min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Ok, men uansett om det skal være plexi eller glass, er det annbefalt å bruke plater som er minst 8 mm eller? Har bare funnet 6 mm i plexi i alle fall! Er det for spinkelt? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 plexi er altfor spinkelt ja.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Men om det hadde vært glass hadde det godt med 6 mm eller er det best å gå opp til 8 mm på begge? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 koster ikke en dritt for glass da, så kan like gjerne ta så tykt du kan.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Så det er det du bruker? I så fall, hvordan er det du fester glassplaten siden du verken kan borre eller skru? Den platen skal i alle fall være bakveggen på basskassen! Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 lim :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Så det holder? Hva slags lim da? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 liten interesse for å finne ut noe som helst selv her ser jeg :P JA, det holder.. spør hos de du kjøper glass om hva slags lim du skal bruke :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Hehe, nei det var bare det at jeg var nødt til å finne ut det meste til i morgen siden jeg skal innom glassmestern for å enten bestille plexi eller vanlig glass, og da måtte jeg bestemme meg nå;) Men takk for all hjelp i alle fall:D Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg