Gå til innhold

Justere forstilling etter å ha tat ut fjærbeina

Ranger emnet

slitenvolvo

Anbefalte innlegg

tok ut fjærbeina på en 740 i går og tenkte litt på dette selv. Kom fram til at på toppen av skålene er det to rektangulære uthevinger som går inn i sine motparter på undersiden av dempertårnet. Når man strammer til de to 17mm mutterne så merker man at fjærbeinet glir inn i disse "sporene" for å kalle de det.

Var ut med fjærbeina på min egen bil for omtrent et år siden, skrudde bare sammen igjen og har ikke merket noe unormalt med hjulstillingen. Verken når det gjelder styring eller dekkslitasje.

Edit: Hvis man vil være ekstra forsiktig kan man jo lage noen tusjmerker som går fra tårnet til den skåla, slik at man får satt det sammen slik det sto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar :)

Kan ikke si at jeg merket noe til at disse boltene gled hverken den ene eller den andre veien... Skal prøve å løsne disse og stramme de med hjulene på bakken. Ellers så merket jeg ikke noe unormalt med styringen på bilen.

Må bare legge til at når det gjelder bremser og styring så er jeg veldig anal og liker å ha ting 100%. Kan ikke fordra å kjøre biler som trekker til den ene eller andre siden eller bremser skjevt, og skal ihvertfall ikke ha det slikt på min bil.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok ut fjærbeina på en 740 i går og tenkte litt på dette selv. Kom fram til at på toppen av skålene er det to rektangulære uthevinger som går inn i sine motparter på undersiden av dempertårnet. Når man strammer til de to 17mm mutterne så merker man at fjærbeinet glir inn i disse "sporene" for å kalle de det.

Var ut med fjærbeina på min egen bil for omtrent et år siden, skrudde bare sammen igjen og har ikke merket noe unormalt med hjulstillingen. Verken når det gjelder styring eller dekkslitasje.

Edit: Hvis man vil være ekstra forsiktig kan man jo lage noen tusjmerker som går fra tårnet til den skåla, slik at man får satt det sammen slik det sto

Kan jo legge til det at etter vi skifta fjærene til meg i forrigårs så har jeg ikke merket noe uvanlig på styring eller at bilen trekker til sida. Det du sier stemmer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider