Gå til innhold

Mine ener Golfer

Ranger emnet


passat kara

Anbefalte innlegg

Hei hei, i går kjørte jeg grønn golfen til vinterlagring så den slipper å stå ute å fryse. Har tatt av skilta på den så spørs det om de kommer på igjen til neste sommer (så det blir halv årsavgift).

 

Har begynt så vidt å se på den grå golfen, planene framover for denne blir i alle fall og ribbe den litt og se hvordan det står til med tanke på rust. I denne golfen er både motor og interiør dårlig, men men det skal fikses. Men det blir et langtidsprosjekt så får se hvordan det blir .

 

Uansett, har handla inn mye deler i dag, fikk blandt annet tak i pansere og framskjerm til grågolfen i riktig farge tilogmed, mangler bare førerdør nå (og kansje frontplate) hvis noen har dette i nærheten av lillehammer så sifra. Har også henta felger, motorer, gti interiør,dørsider,dash osv og mye annet som kan komme til nytte. Så har det meste til den grå trenger og jeg er blid som ei sol

 

Slenger ut noen bilder.

 

2855280271_965808c6ac.jpg?v=0

2856116544_99ebbf4047.jpg?v=0

2855291989_44cf115718.jpg?v=0

2856133816_d684022afd.jpg?v=0

2855315695_43885e4464.jpg?v=0

2855310259_aa11314655.jpg?v=0

2856153432_43d92fba37.jpg?v=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag fortsatte jeg så smått på grå golfen. Har hatt på ny plast inni døran og tatt no rust i gulvet inni (som trolig har kommi pga at vann har lukki inn gjennom døran og blitt liggende.

 

Fikk også start på den i dag, men motoren har nok levd sine bestedager, den røyka i alle fall fælt å gikk ujevnt. Men det ordner seg det etter hvert.

 

Ellers har e gått over bilen i dag, er en del lakkrust denne hadde jeg tenkte å pusse ned me papir.. men har begynt å lure om jeg heller burde kjøpt en rimelig kompressor til jobben og sandblåse. Var tilfeldigvis innom coop i dag å såg de hadde en billig kompressor til tusenlappen, den hadde 24 liters tank og ga max 8 bar, men virket etter et google søk at dette var for lite å sandblåse med. Hvor stor kompressor trenger jeg egentlig for å sandblåse en del samt gjøre noen små lakk jobber?

 

Uten om lakkrusten har golfen noe grøvere rust, det er blandt annet to små hull i kanalen (som vist på bildet) , samt hjulbue bak stygg der steinsprut beskytterne har sitti. Kanten på kanalen er også klemt opp og kanalen har fått en liten bulk ved jekkefeste foran. Front plata har også en bulk, tenkte å prøve først å slå den ut og hvis det ikke fins håp er det jo ikke verre en å skifte den.

 

2859162039_e7cd0ed7e4.jpg?v=0

2859150617_9ac68a5161.jpg?v=0

2859986684_4ef4b051ae.jpg?v=0

2860000208_27481b7f4b.jpg?v=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha i 16V motor i grønnen?

Hvilke dim er det på ally cat felga? Så ut som en fin einser dim. :yodude:

 

God kveld. Lillehammring jo :) Ingen planer når det gjeld motor enda, får se ann etthvert.

 

Står 7" på allycatan. Det funker sikkert det kombinert me gewind.

Men noe e ikke skjønner. når e målte dem me tomstokk målte jeg dem til 8", de skrudde målte jeg til 9".

Hvorfor er det sånn? Er de breiere en det som står?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld. Lillehammring jo :) Ingen planer når det gjeld motor enda, får se ann etthvert.

 

Står 7" på allycatan. Det funker sikkert det kombinert me gewind.

Men noe e ikke skjønner. når e målte dem me tomstokk målte jeg dem til 8", de skrudde målte jeg til 9".

Hvorfor er det sånn? Er de breiere en det som står?

det finnes ulike måter å måle felger. Men måler du fra innsiden av kanten til innsiden av kanten tipper jeg du ender opp på noe som ligner oppgitte mål.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

God dag!

Da er jeg hjemme igjen og i dag har e kjøpt inn hagemans rustgrunning og bodyspray til grå golfen. Tenkte jeg skulle begynne litt på den nå da jeg har høstferie noen dager..

 

Men skulle sjekke opp fargekoden på den i dag og den lappen i bagasjerommet var ganske uleselig.

Men på lakkkode stod det bakerst 7a (sjekka på doppel at i 82 kom den i to gråfarger som begge endte med 7A). Men helt bakerst ser det ut hvis jeg legger god vilja til at det står A6 altså Ascotgrau i følge doppel.

 

så jeg er vel ganske så sikker på at dette er fargen (desverre da jeg har liggende deler som mest sansynelig er i Diamantsilber)...

 

Er det ikke en side på nette hvor jeg kan sette inn chassi nr og finne ut farge, interiør farge osv? mente e har lest om det før en gang? Og utifra bildene ser det ut som det er denna Ascotgrau fargen?

 

mvh

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er min "høstferie" hjemme med bilen over. Fikk da sett litt på den.

Tua den bort lørdag og kjørte den tilbake i dag. Prøvde å slå ut bulken i framplata så godt det lot seg gjøre, det var jo greit nok ble en del bedre, men må bruke sledehammer for å få ut resten noe jeg ikke har enda.

Blir det ikke bra går det jo ann å bytte selvsagt, men artig å prøve litt :) Slo ut plata med hjelp av plankebiter og hammer/øks, sa noen primitivt? hehe... Pussa ned framplata og lå på grunning så bodyspray så lakk og klarlakk (så det ikke ska ruste.. )

2921607285_9bbca2f04c.jpg?v=0

her med lakk ikke no sparkel ell sånn da e tar det når e får retta resten(fangern dekker en del av det så da ser det ikke så ille ut, men når e får tak i sledehammer så går e over igjen)

2921605623_41ba97cc97.jpg?v=0

 

Bakluka var også veldig stygg, så pussa den ned, grunna, sprøytesparkel, matta ned, grunning,lakk ,klarlakk.

Gjorde samme med bakplata men da med bodyspray også..

2921603857_787e2410af.jpg?v=0

Her er ferdig lakka..

2922455116_8cb9aed6fe.jpg?v=0

Det ble helt greit, og bedre en det var, MEN det er alt for kaldt å lakke nå syns e.. 4 grader i dag.. så litt sig ble det.. så måtte gå over å pusse ned at etter på.

 

Hjulbua fikk samme behandling som front og bakplate. Men må finne på no smart her for er litt kjeks i kanten, og hullan der steinsprut beskytterne har sitti.. brukte sånn stål "kost" på en drill..men må nok gå over enda mer og få smurt inn noe skikkelig saker der.

2922454214_7c2891160f.jpg?v=0

 

Sett mer inni i dag og der ser den ganske så bra ut, ikke funni no særlig rust ( lakka opp at åpninga til bakluka den var ripete og stygg, det er den forsåvidt på begge golfene mine)

2922454616_6d88e881a6.jpg?v=0

 

Men nå over til et teknisk spørsmål. Har starta bilen et par turer med startkabler og da går den ganske så greit, men hvis e kobler fra startkablene går den ujenvt for så å stoppe.. Trodde den sku gå helt greit når e kobla fra e, men spørs om dynamoen er gåen da.. batteriet er i alle fall helt flatt (ladern slo seg av når e prøvde å lade det). Men er nok no mer galt me motern også, den røyker den del og lukter litt surt, brukern nok litt bensin ja..

 

Godt det ikke er no hastverk me denna bilen for det kommer til å ta sin tid.. men må prøve å få holdt den rusta som er der i sjakk til e får tatt den i alle fall. Hatt på brunox på rusta ellers på bilen i alle fall..

Er ganske nybegynner når det gjeld rustjobbing så tar gjerne imot tips og triks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår