Gå til innhold

Oljelampa lyser og skriker.

Ranger emnet

VW Fanatic

Anbefalte innlegg

Jeg har en 93 VW Golf GTI (8v) som plutselig har begynt å gi litt for mye lyd fra seg. Oljelampa på bilen min har plutselig begynt å blinke og skrike ustoppelig.

Det hele begynte etter at jeg renset og byttet kjølevæsken og byttet olje å oljefilter for et par/tre uker siden. Så det er olje på bilen. Derfor skjønner jeg liksom ikke helt hva dette kommer av. Motoren går greit, så jeg har vanskelig for å tro at det kan være toppakningen som er gåen. Men det skal sant sies at den bruker både olje og vann, så en eller annen plass er det vel et problem med en pakning eller simmering vil jeg tro.

Håper jeg kan få noen tips og råd om hva problemet kan være, for det begynner å bli rimelig uutholdelig å kjøre rundt med denne konstante skrikingen.

Retard Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg dust, men jeg kjører like bra med bilen selvom det skriker noe infernalsk. Godt jeg har installert litt mer enn original høytalere :P

Clue er at jeg skal parkere bilen etterhvert og "klasse" litt på den, så om den haverer nå eller ikke gjør pent lite haha

Men angående den giveren... Føler meg rimelig enkel når jeg spør: Hvor ligger den?

Må vel innom et VAG verksted for å Resete tenker jeg?

Retard Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørecomputer? :P

It's the Service Reminder Indicator.

IN 00 = no service required

OEL = oil service

IN 01 = inspection 1

IN 02 = inspection 2

Now, since I cannot condone poor maintenence, I'll tell you how to get rid

of it as long as you're doing the maintenence. : )

1. Switch ignition ON.

2. Press and hold odometer reset button below speedometer.

3. Switch ignition OFF and release odometer reset button. OEL will now

display.

4. Press and hold the lower digital clock set button or the analog clock set

button until five dashes (-----) appear in display.

5. If necessary, pree odometer reset button to proceed to the IN 01 display

(15,000 mile maintenence) and reset using the clock button.

6. If necessary, repeat procedure to reset IN 02 (30,000 mile maintenence)

display.

7. To end reset mode: switch ignition ON; when display IN 01 appears, switch

ignition OFF.

8. Go out and buy the Bentley's

Lenke til kommentar
Del på andre sider