Gå til innhold

Vurderer kjøp av Skoda Octavia RS... Trenger tips !

Ranger emnet

Senshi

Anbefalte innlegg

Hei,

Vurderer å kjøpe meg en Skoda Octavia RS.

Trenger en litt mer fornuftig bil enn min nåværende Mini Cooper S. Men vil ha en "familiebil" som er litt futt i, og Octavia RS'en er vel et greit alternativ da?

Har disse noen spesielle svakheter jeg bør se etter?

Hvilken årsmodeller er det best å se etter?

Tenker å bruke 200-250 000.

Mvh Senshi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

importer. kryr av de nedover i europa.

bare pass på å ikke bli lurt. sjekk kilomeerstanden mot EU kontroller osv

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så slitsomt det. vil tro det er mer slitsomt å finne en bra/PEN rs til salgs her i norge.

de få gangene jeg ser en bra en ligge ute for salg. tror jo eieren bilen er verdt sin egen vekt i gull jo

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig dyrt å importere. Etter et raskt søk på mobile.de, ser det ut som en RS ligger på rundt 20000 euro. Prøvde kalkulatoren på toll.no, og det ser jo ut som det ikke er all verden å spare på import....

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 71 008,40

Avgift for motoreffekt: 114 241,55

Avgift for slagvolum: 51 576,24

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 236 826,19

Bruksfradrag (0%): 0,00

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 238 126,00

MVA: 48 000,00

Engangsavgift + MVA: 286 126,00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv sett på import av RS2 (nye modellen) og det lønner seg ikke da bilen er for ny samt for mye volum/effekt. (takk for det norske stat)

Da kommer man opp i samme pris som den samme bilen her i norge, som ikke er bruktimportert. Grunn til import av den gamle (RS1) er at utbudet er mye større i europa (som Cosworth nevnte tidligere). Den gamle modellen ligger rundt 200-220k her og ved import så kommer du kanskje noen tusenlapper billigere unna, men har mer at velge av.

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider