Gå til innhold

Lov å nekte folk å ta bilde av bilen?

Ranger emnet

Gjone

Anbefalte innlegg

Det regnes ikke som innbrudd/innbruddsforsøk hvis man tar seg inn en ulåst dør etc, eller kjenner på dørhåndtak, desverre...

Så hvis du går og legger deg en kveld og glemmer å låse døra og noen kommer inn i leiligheten/huset ditt og forsvinner med tven, dvd spilleren og annlegget ditt, så kan det ikke kalles et innbrudd?

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel. Forklar litt nærmere er du snill. For i min bok så er det innbrudds forsøk selv om døra er åpen. Siden du har ikke fått tilatelse til å åpne døren.

Nå er jeg riktignok ikke jurist, men jeg er blitt fortalt at med mindre man faktisk bryter opp en lås, så er det ikke inbrudd.

Samme som om du går inn i en eller anne lagerbygning en plass og ser. Er døren åpen, så kan du bli jaget for å være på en plass du ikke har lov til å være. Brøt du opp døra, så var det innbrudsforsøk.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spesielt, men man kan vel ikke sammenlige en bil med et lagerhus, hadde du prøvd å pne døren på en politibil og den var åpen og du satt deg i passasjersetet. Så hadde du nok blitt med på en kjøretur til stasjonen etter på. Og det burde ikke være noen andre regler for sivile biler.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg riktignok ikke jurist, men jeg er blitt fortalt at med mindre man faktisk bryter opp en lås, så er det ikke inbrudd.

Samme som om du går inn i en eller anne lagerbygning en plass og ser. Er døren åpen, så kan du bli jaget for å være på en plass du ikke har lov til å være. Brøt du opp døra, så var det innbrudsforsøk.

Kan skrive under på den påstanden. Har jobba som vekter(helgejobb). Og så lenge de faktisk ikke har gjort et lovbrudd. I dette tilfellet innbrudd. Så kan de ikke siktes for lovbruddet. De kan tas for å oppholde seg på et forbudt område. Men ikke noe mer enn det. Har de i tillegg stjelt noe kommer jo det som tillegg.

Men ikke helt enig i det siste. Brøt du opp døra, var det innbrudd. Ikke bare innbruddsforsøk. Da prøver du å bryte opp en dør etc, men avbryter forsøket eller klarer det ikke.

Går du rundt å kjenner og røsker på dører og biler kan du hvis politiet ser/tar deg. Gi deg et forenklet forelegg for å ha forstyrret ro og orden.

Man vet aldri hvilken dag som blir den siste. Så lev hver dag som den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider