alek_88 Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 Hei. Jeg hadde i tankene mine å sette inn en B23et, men hva må til for at det skal passe? vet at man må ha bunnpanne og oljepumpa fra b20 for at det skal funke når den står rettstilt og sånn som det da::p men takker for alt av info=) Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GammelVolvoVenn Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 det er et par ting man bør tenke igjennom før man starter... Vil du ha skilt på den, så blir nok prosjektet ditt like mye frustrasjon og kamp mod byråkratiet som kreativ og givende(?) problemløsning av de tekniske sidene! Jeg har lest om en person her på forumet (eller var det et annet forum?) som fikk avslag på søknaden. Alle turbomotorer fra 240 blir underkjent fordi de har over 150hk. Som kjent godkjennes amazonene for inntil 150hk fra Volvo Norge. Skal du ha mere hester, må du ha mere bremser, sterkere drivlinje, kanskje forsterket understell/karosseri. Hvem vet? En ombygging kan vurderes av Tyske TUV eller et annet uavhengig godkjent organ. De krever igjen dokumentasjon som er på randen av det en privatperson kan skaffe til veie. End of story: mye stress, enda mere tid og masse penger. Skal du ha en uregistret busbil, så er saken en annen...! Det med bunnpanna har du jo forstått riktig. Husk å ta hull for oljeretur, så blir alt bra. Ellers trenger du clutchhuset fra 240 med B20 og M45 girkasse. 75-76mod eller noe slikt. Org grenrør fra b23 passer ikke. Pass på at turboens oljeutløp blir sittende nederst. Et passende innsug skal vel finnes i volvos sortiment. Retur ledning for bensin er noe blant annet småtteri du må fikse før b23et'en sviver. Håper jeg ikke tar fra deg arbeidslysten... Lykke til:-) Siter Amazon 122S - 70 mod MK 2 Golf Rallye MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 får jo b230FK eller FT.. Den er jo på 136hk ellernoe... Men er vel momentet dem sier nei på ang montering i amazon.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GammelVolvoVenn Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 max moment 200Nm. begge ovenfornevnte motorer leverer vel litt mer... Siter Amazon 122S - 70 mod MK 2 Golf Rallye MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg