Gå til innhold

Erfaringer med Planet Audio p300 4s forsterker?

Ranger emnet

thingbø

Anbefalte innlegg

Den holder ikke til å drive sub, men 6x9 går greit...

Forsterkeren i JBL pakka er også alt for liten til sub + at de selger med 6x9" fordi alle tror at det er baki man skal ha lyd... det er helt feil, man starter foran, med bra spiller, bra kompsett, og forsterker til kompsettet ;)

Hvilken forsterker er best da? Jbl-en eller Planet audioen? Jeg snakket med en kar på bilradiospesialisten som sa at jbl-en var grei til suben og høytalerne mine. Frontsett er ikke aktuelt pga alt for mye arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JBL`n er den beste av de mener jeg, men den er ALT for liten til den suben, eller noen annen sub for den saks skyld... Det at de sier at den driver den suben, stemmer jo det i og for seg, men den driver den ikke på langt nær bra nok, og du risikerer å drepe suben ganske fort...

Hvis du kan si hvor mye du er villig til å betale for sub, høyttalere, og forsterker, så blir det lettere å hjelpe deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JBL`n er den beste av de mener jeg, men den er ALT for liten til den suben, eller noen annen sub for den saks skyld... Det at de sier at den driver den suben, stemmer jo det i og for seg, men den driver den ikke på langt nær bra nok, og du risikerer å drepe suben ganske fort...

Hvis du kan si hvor mye du er villig til å betale for sub, høyttalere, og forsterker, så blir det lettere å hjelpe deg ;)

Jeg har ikke tenkt å bruke mer penger på sub og forsterker enn 2500,-. Jeg vet at til denne prisen kan jeg ikke være veldig kresen, men jeg håper å forbedre det jeg har. Har 6x9ere fra før, så det er bare sub og forsterker jeg skal kjøpe.

Men forsterkeren vil jeg ha til å drive både 6x9 erne og suben (var i utgangspunktet bare planen å kjøpe forsterker til 6x9 erne, så det er ikke aktuelt med monoblokk..)

Jeg ser også på brukt som et alternativ, og har prøvd å følge med litt der. Hvilke sider er bra å finne brukt annlegg? jeg har bare sjekka ut finn.no...

- Hva mener du forresten når du sier at forsterkeren vil drepe suben?

Fra før har jeg:

Spiller:

http://images.google.no/imgres?imgurl=http://sp.sony-europe.com/media/18/8575&imgrefurl=http://www.sony.no/view/View.action%3Fsection%3DODW%2BSS%2Bno_NO%2BProducts%26productcategory%3DIn-Car%26site%3Dodw_no_NO%26page%3DAllProductsInCategory&h=71&w=86&sz=4&hl=nn&start=66&sig2=zhmF-nclkquTPI6a3aBpfw&um=1&tbnid=lFnAszF9m8X_UM:&tbnh=64&tbnw=77&ei=cVIjSNPZMITIsgK3toCIDA&prev=/images%3Fq%3Dsony%2Bcdx%2Bgt410u%26start%3D54%26ndsp%3D18%26um%3D1%26hl%3Dnn%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nn-NO:official%26sa%3DN

6x9 ere:

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1074

(dette bar også noe jeg ble anbefalt på bilradiospesialisten..)

Jeg hører forresten ikke på techno, hip hop... Så jeg trenger ikke den verste dunkinga. Jeg liker et fyldig lydbilde (liker blant annet å høre på filmmusikk, rock, litt metal etc...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hva mener du forresten når du sier at forsterkeren vil drepe suben?

Har du for liten forsterker og skrur litt (for) høgt opp, vil forsterkeren forvrenge. Dvs at den sender eit forvrengt signal til høgtaleren. Dette liker ikkje høgtaleren!!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider