Gå til innhold

hva er din Vekt/HK ratio?

Ranger emnet

henningl

Anbefalte innlegg

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

effekt : 265 (er ikke helt sikker...chip'et etc..)

egenvekt : 1300

det skulle vel bli sånn rundt 4,9 det..

og det er vel ikke så galt for en gammal "boble"...med 2 ventiler per sylinder og sugemotor..

Bilen til kompisen min kommer bedre ut:

Lotus Super seven- effekt ca 140hk

egenvekt ca 450

det blir ca 3,2

Sykker'n min havner på 6,1 (40 hk, 245 kg)

Har større håp mht prosjektsykkelen min da den er vesentlig lettere og skal etterhvert trimmes opp mot 50hk.. men inntil videre så

havner denne på 4 kg/hk (ca 35 hk/ 140kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking

Først og sist på lista, selv om første var en snøscooter og siste knapt kan kalles bil!!!

Tøfft!!!!

Off topic:

Og for de som ikke vet hva/hvordan/hvorfor den/det ser ut kan se her: http://hjem.sol.no/milkik/ eller http://www.nett.nu/nfk/

Off topic igjen: er det fysisk mulig å ta burnout på asfalt med en sprek snøscooter??

Hadde en gammel skruzuki snøscooter på hytta tidligere, en 430ccm tror jeg.. denne hadde fartsrekorden på møsvatn på '70 tallet... nå har vi et diger tobeltet beist der, den går rett frem i svingene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

Off topic igjen: er det fysisk mulig å ta burnout på asfalt med en sprek snøscooter??

Hadde en gammel skruzuki snøscooter på hytta tidligere, en 430ccm tror jeg.. denne hadde fartsrekorden på møsvatn på '70 tallet... nå har vi et diger tobeltet beist der, den går rett frem i svingene..

Ja det er muligt, men du må holde den igjen på en måte.Helst parkere den mot en vegg etc.De har ikke bremser på skia til å holde den igjen i starten og beltet gir et ganske bra feste!

P.S:Har sett en video på nettet der en scooter parkerer en kompressormatet Firebird på dragstripa.Det var rått :-)

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøscooter går ikke under kategorien bil sist jeg sjekket......men vekt/effekt forholdet der jo bra da :) Men jeg leder iallefall med bil og effekt/vekt forhold.Hvis motoren min havner på 400 hk da....og det håper jeg at den skal.....:D :D :D :D

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider