espentan Skrevet August 26, 2002 Rapporter Share Skrevet August 26, 2002 Originally posted by Åge OK. Nå er vi inne på diskusjon som jeg kan leve med. Ble litt for mye jeg syns, tror, mener, etc uten noe konkret bevis. Jeg vet at turbon er i minste laget og det begyner å bli varmt ved 1,2 men faktum er at jeg kan kjenne forskjell fra 1,0 - 1,2 bar så litt mere er det å hente der oppe også. Jeg har aldri kjørt denna bilen over 1,2 bar og kjører til vanlig med 0,8 og 0,25 på vintern. Jeg har mappa bilen på 1,2 så jeg mister effekt ved de lavere trykka men det er på full boost det gjeller:D. Men da er du enig i at turbon kan levere 250Hk på denne motoren ved idelle forhold? Eller. Blir også feil å samenligne med den nye motoren du bygde for den er veldig lav kompa så du får problemer med å få opp effekten uten å kjøre veldig høyt trykk. At du sier den går så mye bedre har vel noe med at du har veldig mye mere dreiemoment en før. Det er jo det en føler på kroppen. At du kan kjenne effektøkning når trykket økes fra 1.0 til 1.2 bar er ikke det samme som å si at det er sunt for motoren. Når vi bremset Miata'n med den nye motoren økte effekten når trykket gikk over 1.2 bar, og bilen gikk bedre, men effekten steg for lite iforhold til hvor mye trykket økte, noe som kan tilsi at motoren begynte å bli stresset. Ikke fordi den var ifred med å ikke tåle mer effekt, men fordi et svakt ledd ikke greide å holde følge med effekten som ble påtvunget motoren. I dette tilfellet var det for trangt innsug og topp. Jeg skal strekke meg så lang som å si at det muligens går ann å lure 250 hk ut av en 1.6 med T-25, men jeg mener fortsatt at det er alt annet enn optimalt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet August 26, 2002 Rapporter Share Skrevet August 26, 2002 Det er jeg helt enig i men dette er ikke en motor jeg bryr meg så mye om jeg blåser. Koster jo ikke stort mere for en brukt motor en en ny turbo :D. Denna motoren har levd hardt men det er også derfor jeg skulle bytte den før jeg skulle selge den.:cool: Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
951 Skrevet August 27, 2002 Rapporter Share Skrevet August 27, 2002 Originally posted by henningl En liten undersøkelse.. Bil: 200sx S13 vekt: 1300kg hk: 195 ratio: 6.6 (kilo pr hk) Hadde vært artig å sett hvordan de forskjellige bilene stiller seg opp mot hverandre.. så kommer jeg med en ranking-liste til slutt. Etter som diskusjonen har tatt helt av runder jeg av med ca 252 hester og ca 1320 kilo; HELT uten modifikasjoner.... Det gir vel noe slikt som 5.2 - 5.3 kg/hest morsomt er det i allefall...... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet August 28, 2002 Rapporter Share Skrevet August 28, 2002 her har vi det råeste ! :) jeg har 920 kg ca.... og 90Hk! dvs ..... 10,??????? kg per HK Gjem dere folkens ! jeg slår dere alle !!! :) :rolleyes: (hvis vi snur tabellen) :rolleyes: Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet August 28, 2002 Rapporter Share Skrevet August 28, 2002 jeg har 225hk på 1265kg... skulle bli 5,62 det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHU Skrevet September 10, 2002 Rapporter Share Skrevet September 10, 2002 Hmm ca 700 kg bil Eksakt 183,5 hk 3,81 kg pr. hk... Helt greit for ei 64 boble... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yatsy Skrevet September 10, 2002 Rapporter Share Skrevet September 10, 2002 Har en Audi S2.. 1600 Kg / 290 Hk...Skulle vel bli ca 5,5 det :op Siter 1. Nå med Audi S2 coupe. ADU og lettere trim :) 2. 3. Takk til: 4. JCS RACE TECH for lån av utstyr og veiledning. 5. :- 91 Audi S2 Coupe. Lettere modifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonus Racing Skrevet September 10, 2002 Rapporter Share Skrevet September 10, 2002 har en gammel 80q. 520hk med effekten av nos og 1180kg på stripa Burde vel bli 2.2kg per hest eller no. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg