Gå til innhold

Bensintrykksregulator

Ranger emnet


Hans

Anbefalte innlegg

Heisa :)

Lite problem med bilen min, får for mye bensin. Det er snakk om en Chevy V8 med kompressor og TBI innsprøytnings system.. Det er en throttle body greie..

Jeg tenkte å sette på en trykkregulator for å prøve å skru ned trykket litt og da at den får mindre bensin.. Er ikke så mye som skal til..

Men hvor kan jeg få tak i en slik en?

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags chip/motstyring har du da? Er chippen/motorstyringen satt opp for motoroppsettet ditt? Er det det er det mest sannsynlig en sensor som er ødelagt. Lambda og vanntempsensorer er de som er mest vanlige

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er chippa iforhold til oppsettet ja.. Vanntemp har jeg sjekka, den er i orden. Har og kobla de to ledningene sammen så den får litt mindre bensin ;)

Men lambda tenkte jeg å bytte imorra, den koster jo ikke så mye uansett.. Men lambdan funker vel ikke før motoren har fått en brukbar temp..?

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambdan kan begynne å funke ganske fort hvis den har forvarming, noe du kanskje ikke har. Bilen trenger nok uansett ikke være driftsvarm.

Hvis TBI-systemet er like uintelligent som mono jetronic, er det ingen luftmengdemåler, den kjører bare på TPS og lambda. Da er den svært avhengig av at lamdan funker som den skal. Selv om du har for høyt bensintrykk bør det egentlig kompenseres for av lambdaen, så det er sikkert ingen dum ide å teste den, evt. bytte.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår