Gå til innhold

Hvordan sette på svinghjulet på FK

Ranger emnet

volvoturbo!

Anbefalte innlegg

Heisann ska nå sette på svinghjulet på motoren, kikka i den guide tråden men jeg skjønte det ikke helt,vis jeg setter motoren i ØDP så hvor skal det oppholdet der det okke er hull på svinghjulet stå? Hehe blei litt rotete men håper dere skjønner det å kan vise meg det eller lage en liten tegning?:D

Åsså en liten ting til.. ska bestille BTR fra jegs usa nå strax,

motoren er b230fk med 3"Lmm, R-dyser,3"eksos,alu intercooler, special chip,. så kan de som gidder å har peiling ta en titt her å si hvem jeg bør kjøpe? På forhånd hjertlig tusen takk hehe

Link:http://www.jegs.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,sett reimhjulet ditt med merket på 0 (ØDP). Når du har gjort det, så titter du på oppholdet til hullene på svinghjulet ditt. Så ser du på motoren din hvor starteren din skal monteres. Er et hull i blokken der, som du skal skyve starteren inn i. DER skal oppholdet være, inn mot det hullet (der stareren din kommer når du skrur sammen girkasse. Det går ikke an å gjøre feil, for hvis du skal vri litt på svinghjulet ditt, så blir det enten laaangt over eller laaaangt under disse hullene.

Lykke til! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm...ellers ER det faktisk ett merke på både veiv og svinghjul som skal stå ovenfor hverandre. Det er ett lite dimpla merke...en prikk på veiv og svinghjul som sagt.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis motoren står rett opp og ned så ta tak der det mangler 2 hull på svinghjulet med venstre pekefinger. Når du da setter det inn så skal det stå rett til venstre, altså 90grader MOT klokka, fra svinghjulssensoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radial skrev:
mhm...ellers ER det faktisk ett merke på både veiv og svinghjul som skal stå ovenfor hverandre. Det er ett lite dimpla merke...en prikk på veiv og svinghjul som sagt.

sikker på det, jeg har aldri sett noe merke, er garantert ikke merke på alle, ingen av de motorene\svinghjula jeg har sett på har merker. I seviceboka på vadis er det heller ikke nevnt noe om merker, kun at oppholdet skal såt mot starter når syl 1 og 4 er i ØDP.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ganske sikker på de fleste har dette...men en annen ting er om man har øye for å se det ;)

kan vise bilde fra FT'en en gang i tiden her.... Har ikke nærbilde av svinghjulet, men var tilsvarende merke der.... når de stod over ens, satt svinghjulet perfekt.

DSC00408.jpg

var ett sånnt merke på FB'en jeg satte inn i 940'n her om dagen også.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider