Warp Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Jeg har nettopp kjøpt meg en Opel Astra 2001 modell. Den tidligere eieren har ikke hatt særlig omtanke med lakken på bilen. Den har vært parkert i garage og blitt skrapet opp enkelte steder når den har blitt kjørt ut. Hva kan jeg gjøre med disse ripene for å få de bort, eller i allefall så lite synlig som mulig? Her er det veldig matt lakk etter at bilen har blitt rygget inn i noe og noe maling er blitt pusset bort. Riper rundt dørhåndtakene. Riper ved hjulbuene. Stygg skrape og steinsprang. Stygg skrape på den høyre hjulbuen også. Riper på den ene døren. Riper på den bakre hjulbuen Riper på speilhuset. Her er da alle skadene i lakken. Det er endel.. Hvordan kan jeg fjerne ripene så mye som mulig uten å lakkere? Hvis det er mulig. Siter Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 polere med maskin. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warp Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Ja, men med hva? :) Siter Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Har du erfaring med poleringsmaskiner? Du må nok ha ei poleringsmaskin av vinkelslipertypen for å drive med lakk-korrigering. Ein bør vel ha litt erfaring for å polere områdene på bilen din. Når det gjelder poleringsmidler, er Menzerna bra saker. (http://www.scandicshine.no) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegel Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Hadde http://www.bilkosmetikk.no/ vert en idé kanskje? Siter _______________________________________________ x '86 Honda Accord 2.0EX - '97 Opel Vectra 2.0DI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warp Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Har du erfaring med poleringsmaskiner? Du må nok ha ei poleringsmaskin av vinkelslipertypen for å drive med lakk-korrigering. Ein bør vel ha litt erfaring for å polere områdene på bilen din. Når det gjelder poleringsmidler, er Menzerna bra saker. (http://www.scandicshine.no) Har noe erfaring med poleringsmaskin, men ikke fikset slike riper som dette. Poleringsmidlene fra Menzerna har jeg sett litt på. Tenkte på noe slikt som dette: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=6 Eller denne : http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=9 Hva er farene ved å begynne på noe sånt selv? Det å levere bilen inn til et profft sted hadde jeg håpet å ungå pga pris, men hvis det blir nesten like dyrt med utstyr og jobb for å fikse selv gjør jeg heller det :) Siter Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 De produktene du linker til kan gjøre mer nytte enn skade hvis du ikke har litt erfaring med roterende. Skal du prøve selv må du være jævlig forsiktig med kanter og profiler. Menzerna PG m/gul eller orange pad til ripefjerning, og menzerna 106ff m/hvit pute for å fjerne kjørespor å hente opp glans. Hvis du går for disse produktene prøver du først å se hva du kan fjerne med 106ff m/hvit og orange pad før du går over på PG. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warp Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Hvis jeg skal prøve å lage en liste over hvordan jeg bør gå frem, hvordan rekkefølge bør jeg gjøre ting i og med hvilke produkt, hvis vi tar utgangspunkt i Scandic shine siden. -Pads -Rubbing etc. Takk for all hjelp :) Siter Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Kan prøve å sette opp en liste.. Menzerna 106ff Menzerna PowerGloss (veldig grov..vær forsiktig) 2 gule sonus pad`s 2 hvite sonus pad`s Microfiber til produktfjerning Evt. voks Evt. påføringspad til voksen Så er det bare å prøve seg frem, prøv f.eks først med 106ff m/hvit og gul pad, selv om det utifra bildene ser ut som du må rett på PowerGloss+gul pad. Ta gjerne hele bilen med 106ff og hvit pad, også legger du på en voks. Voksen beskytter lakken og gir litt bling effekt. Pirex hos ScandicShine kan sikkert hjelpe deg med å sette opp en komplett liste, han har også mer erfaring med produktene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warp Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Endelig ferdig med innvendig vask av bilen. Fy f**n for en jobb! Men nå skinner bilen innvendig! -Støvsuget hele bilen -Vasket alt innvendig med Autoglym interiør shampoo -Renset setene med seterens -Vasket mattene med Autoglym -Alt av svarte overflater pusset med cocpitshine -Vinduer vasket med vindusvask -Vinduer behandlet med antidugg (Funket som faen)! -Utvendige vinduer behandlet med glasspolish -Utvendige vinduer behandlet med Regnrepeller 5 timer konstant jobb, og resultatet ble meget bra :D - Siter Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warp Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Oh, snart er det julaften her! Har bestilt noe snax! 1 x Menzerna PO 106FF 1 x Menzerna Power Gloss Compound S34A 2 x Cyclo Pads White 2-pack 1 x Cyclo Pads Yellow 2-pack 1 x Quik Clay Detailing System 1 x Deep Crystal Paint Cleaner 1 x NXT Tech wax Bilen skal bli fiiin :D Siter Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Hvilken maskin skal du bruke? Og hva skal du med DC paint cleaner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warp Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Hvilken maskin skal du bruke? Og hva skal du med DC paint cleaner? Fant ikke akkurat den maskinen jeg har men er nesten lik denne http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=22&products_id=111 Hadde tenkt å bruke paint cleaner for å rense lakken skikkelig, men det trenger jeg kanskje ikke siden jeg skal gå over bilen med 106FF? Siter Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Fant ikke akkurat den maskinen jeg har men er nesten lik dennehttp://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=22&products_id=111 Hadde tenkt å bruke paint cleaner for å rense lakken skikkelig, men det trenger jeg kanskje ikke siden jeg skal gå over bilen med 106FF? Trenger ikke paint cleaner, også ville jeg heller kjøpt sonus pad`s. Cyclo pad`s er små og er beregnet for sånn 2-hodet maskin fra f.eks biltema (cyclo kopi). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg