Gå til innhold

Motor/tenningsproblem

Ranger emnet


wickedass99

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en 2003 V40 Limited Sports Edition 1,8 med 122 hk. Alt utstyr. Har vært fryktelig fornøyd helt til jeg skulle opp Hitra tunellen. Fikk da en motor og avgasslampe som ikke har forvunnet. Motoren går dårlig mellom 1000 og 2000 omdreininger, og effekten er ikke der den en gang var. Har hatt bilen på verksted i 2 uker til sammen og de finner ikke feilen. Bytta L-sonde og plugger, sjekka ALT.

 

Såå hadde jeg en opplevelse der lampa slukket etter at jeg hadde fyllt på 1 liter olje. Da gikk motoren som en katt og det funka fint. Kjørte 10 mil og så kom lampa tilbake med de samme problemene. Fikk tatt hel oljeskift med tanke på oljen, men det funka ikke.

 

Noen som har noen ideer? Jeg er rådløs og har betalt 7000 kr for ingenting på verksted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Her kommer en liten utgreiing om min Volvo V40

 

Jeg sliter fortsatt med bilen min. Den har ikke mistet sin motor og tenningsfeil gjennom sommeren, men feilen har kommet og gått litt i sommer noe som fortsatt er merkelig..

 

I løpet av sommeren har virket som om feilen er temperaturavhengig. I vår så kunne feilen forsvinner når jeg hadde kjørt en stund med AC, og da virket bilen fint en stund og lampen var slukket, men kom altid tilbake etter å ha kjørt en stund. Noen av de varmeste dagene i sommer da bilen sto under solen kunne feilen være borte når vi kom tilbake etter en lang dag på stranden, og bilen var varm...

 

Jeg har kommet på at vi hadde et lite uhell med bilen i vinter som var, noe som kanskje har innvirkning på det elektriske systemet i bilen. Min kone skulle kjøre ut en morgen og glemte å ta ut motorvarmen. Hun røsket da ledningen ut av veggen og feste i bilen ble ødelagt. Dro opp på bilradiospesialisten som laget nytt feste til motorvarmeren i støtfangeren og det var helgen etter dette skjedde at feilen dukket opp før første gang. Kan det være mulig at ledningene lenger bak i motorrommet har fått seg et rykk og at det er i disse at det er en kontaktfeil?

 

Noen som har noen forslag på hvordan man sjekker slikt? Det virker ikke som Volvo i Trondheim har utstyr, eller fantasi til å finne ut av dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå hatt bilen inne i 14 dager på merkeverksted. Slapp å betale denne gangen, for de finner fortsatt ikke ut av hva det er. Godt å få igjen bilen, har kjørt rundt i en Saab 9000 fra -96, den var vond å sitte i...

Bilen går fortsatt, men som de sier, det virker som om den ruller på bare tre og en halv sylinder..

 

Så dersom det er noen der ute som sitter med løsningen, de skal få belønning:angelsmili:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår