Gå til innhold

Etterlyser del: Vakumventil B230K

Ranger emnet

Barskekarsten

Anbefalte innlegg

Nå her jeg prøvd i flere uker å få fatt på denne delen.

Det er den vakumbelgen som styrer et av spjelene på forgasseren til B230K. På denne tegningen er det Nr 84:

Volvo har ikke orginalt.

Igleæk og Tomspeed har ikke. '

Knoksen har ikke.

De sier at det var en del bare volvo lagde og ingen fikk lage kopier.

Men det må jo finnes et lager av nye-gamle sånne deler en plass.

Selvfølgelig kan jeg bytte forgasser (jada jeg veit det) men når det bare er en del som er klips på er det lettere og kansje billigere.

Noen nevnte at Citroën og Peugeot hadde samme gasser en stund. Kan noen bekrefte dette?

Noen som veit hvor det eventuelt går ann å importere en sånn del?

Sverige tyskland?

Bilen er jo et vrak så hurtige fixer foretrekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har desverre ikke det. Den er tatt ut og kasta da den ikke virka. Bedre med ingen en en som fusker. Motoren går 100% uten den og men den bruker bare litt mer bensin da den ikke regulerer.

Det er ikke så vanskelig å finn den.

Det er den store svarte kula som sitter på gasseren mot førersetet.

Går en slange inn på ene siden og et stag ut på andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i stavanger for tiden. Kan godt kommer bort til der hvor du holder hus og sjekke ut vakumbelgen. VI kan ta sted og tid på PM.

Knoksen har forferdelig lite biler inne til selvdemontering for tiden. De var ikke villige til å la meg bestille en sånn del heller. Stikker innom av og til og kikker men ikke funnet en enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider