Gå til innhold

Bilen fusker... igjen

Ranger emnet

Colli

Anbefalte innlegg

Jada, nå er problenmene i gang igjen. I går så stoppet bensinpumpen min, så måtte taues hjem. Nå er det ordnet, men når jeg vrir om tenningen til hakk 2 får jeg bare oljelyset i dash. Ingen tenning altså. Bilen starter, men går MEGET dårlig og dauer fort. Hva pokke er galt nå da?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige pluggkabler kanskje?

Biltema pluggkabler?

Dårlig jording på motor?

Skjekk kabelen fra tenningsmodulen, min smeltet sammen og fikk masse fusking.

Edit: kan være bensinproblem og siden pumpa di sluttet å virke? kjør en dysetest å se om du får bensin/om de virker skikkelig.. Du hører bensinpumpa?

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du KUN har oljelampa i dashen, sjekk koblingene på torpedoveggen. Der motornettet er koblet sammen med bilnettet.. Sjekk også at alle koblingene på dynamo er tilkoblet. Mine hadde hoppet av dynamoen, å da hadde jeg kun oljelampa..

Ang fjusking, sjekk tenningsmodul og coil, samt bytt fordelerlokk og rotor.. Skrudd ut noen plugger å sjekka hvordan tilstanden er der?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen feilkoder på tenning. Jeg får startet bilen, men den fusker som et helvete til tider. Jeg har gått over sikringer, men bytter alle nå da. Håper det er feilen. Har effektmåling i dag.......

Sjekket feilkoder på bensin da?

Trenger jo ikke nødvendigvis å være feil på tenningen, eller være relatert til din døende bensinpumpe.

Er jo bare bra på effektmålingen om motoren går som en bøtte møkk :)

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har sjekket både 2 og 6 ja. Hey, det var ikke tall til BT jeg skulle ha... Er lite vits når man gir gass og så dauer motoren...

Men vi får se da, om det hjelper med nye kabler, rotor og fordelerlokk. Bytter pluggene også. Så krysser jeg fingrene for at det virker. Hvis ikke, så er det bare å bytte LMM, sjekke svinghjulsgiver +++++++.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider