holstad Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Vurderer å kjøpe meg en 1994 model, eieren sier det er en type B motor å at denne er mer driftsikker. Er dette den motoren som ikke ser ut som en sikkelig cosworth mototoren og som har mindre turbo? Hva tåler gir og differ på escort cosworth? Siter volvo 242 77mod (solgt) volvo 240 tic 84 mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Ingenting som heter type B motor, heter T35 og T25; T25 er altså den siste modellen, med det avrundede topplokket og mindre turbo. http://www.fmcn.no så er det nok flere som kan hjelpe deg :) The second generation, starting production from late 1994, were fitted with a Garrett T25 turbocharger, a smaller unit which reduced turbo lag and increased usability in everyday driving situations. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vabis Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Ingenting som heter type B motor, heter T35 og T25; T25 er altså den siste modellen, med det avrundede topplokket og mindre turbo. http://www.fmcn.no så er det nok flere som kan hjelpe deg :) T34 heter den. :roll: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Går litt fort i svingene, takker Forca Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2wd sedan Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 94 mod har vel t35 motoren.T34 er etter hva jeg har hørt vanskligere å trimme Siter X: ca 50 motoriserte kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havard87 Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 94 mod har vel t35 motoren.T34 er etter hva jeg har hørt vanskligere å trimme T34 er vel med orginal turbo, T35 er med hybrid turbo. T25 kom vel mot slutten at 1994 Siter 93 Ford Escort RS Cosworth 98 Opel Vectra Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 92-94 Stor turbo, kall den hva pokker du vil... 94-96 Liten turbo, med annet toppdeksel enn alle tidligere Cosworther og Ford sin egen motorstyring for og nevne noen av forandringene. I utgangspunktet er ingen av de to noe mer driftssikker enn den andre, men T25 utgaven skal være litt mer "gatevennlig" med mindre turbo for mindre lag ;) Men skal man ha over 300hk så er det t43/35 (bla bla bla) utgaven som er billigst og trimme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_tj Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 regner med du så på den svarte som står i nord norge et sted? er t-25. trim er under utvikling men har visst stagnert noe.. denne er vel også tyngre enn t-34. stålbjelker og dobble airbags.. er visst veldig deltemeninger om hva som er best så bør nok prøve begge før du bestemmer deg:) t-34 er nok billigst og enklest å trimme ja.. Siter 1993 Ford Escort Cosworth www.escortrscosworth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^CcMuZa^ Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 T-25'en får man vell ikke dratt så mye ut av. Selv ville jeg gått for T-34, tilfelle du ville finne på å gjøre noe med den :) Siter www.girlsgofast.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_tj Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 T-25'en får man vell ikke dratt så mye ut av. Selv ville jeg gått for T-34, tilfelle du ville finne på å gjøre noe med den :) får dratt bra mye ut av den.. bare en del dyrere.. Siter 1993 Ford Escort Cosworth www.escortrscosworth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansenRS Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Dyrere? Di fleste som trimmer til dags monterer jo datasprut, og det får man jo i flere prisklasser, og da er jo "problemet" løst.. En annen ting er jo at en org. t-25 kan være mindre rævkjørt og i bedre stand grunnet mindre effekt osv, så for min del spiller det ikke noen rolle.. Har ikke undersøkt, men kanskje t25 er rimeligere å forsikre? Med airbag så kan den jo bli lettere og rimeligere å forsikre, om forsikringsselskapet er klar over forskjellene på bilene. Siter [-] `93 Mondeo Si Sport her kan du grille loffen din tralalalalaaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_tj Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 En t-34 trenger du ikke datasprut på hvis du har noen som er god å mappe originalsprutet. reyland sierraen hadde originalsprut og 550hk. Var vist en veldig god kombo. Siter 1993 Ford Escort Cosworth www.escortrscosworth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.