desses Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Vil 280x22mm skiver passe i en Lucas Girling kaliper beregnet for 256mmx20mm skiver? Klossene for 280mm og 256mm skiver er dønn like. Dermed antar jeg at slitebredden på skiva er den samme. 280mm-256mm = 24mm /2 = 12mm. Er det plass til 12mm større skive mot kalipergodset? Evnt en foring på 12mm ville kanskje utlignet differansen. Når det gjelder total tykkelse, 2xklosser + skive, så er både klossene for MK3 1,9 Tdi (som jeg har) og klossene for 280mm skiver(G60) like tykke, 19,4mm. 280mm skivene er 2 mm tykkere enn hva jeg har som std (20mm)på bilen i dag. Kan ikke forstå annet enn at dette vil gå om man forer ut kaliperen de 12 mm? Husker vi diskuterte samme sak her på forumet ang MK2 når jeg hadde det, men finner ikke tråden (leeenge siden). Noen som har erfaringer eller inspill? Jeg sliter fælt over fjellet til vestlandet om sommeren, må benytte "flintstone" metoden av og til for å få bremset ned.. Det er lite morro. Uansett 280mm eller 256mm bremser så blir det handling av EBC skiver (TurboGroove/Black Dash) og greenstuff/yellowstuff klosser når jeg reiser til New York en månede i sommer. Men hadde vært fint å funnet ut av det med 280mm dimmen før jeg reiste. EDIT: Ser også at det finnes to typer G60/VR6 kalipere, en type (san den eldste typen) med to stempler. Største stempel er vel ca 38mm og det andre litt mindre. Den nye utgaven har kun ett 54mm stempel. Noen som vet noe om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grytten88 Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Bruk sadel fra vr6, så får du på 280mm skiver.. mener jeg på.. begge kaliperene er 54mm stempel på uansett.. Siter Jetta Einser 16V kr VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Bruk sadel fra vr6, så får du på 280mm skiver.. mener jeg på.. begge kaliperene er 54mm stempel på uansett.. Tror det bare er de nyeste kaliperne til 280mm som har 54mm stempel, resten har ett på 38 mm og et til som er noe mindre, til sammen blir de ca noen og 70mm. Har forresten funnt ut at kaliperen fra 256x20mm systemet (Type: Lucas) kan benyttes på 280mm, men må da flyttes ut tilsvarende original sadel fra andre modeller med 280mm system. Blir ingen konvertering på meg da jeg har testet mine 14" vinterhjul på 280mm. Nye skiver og noen klosser som griper bedre får holde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grytten88 Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Jepp det var det jeg sa :P 38 mm er størelsen på stempelene bake på gti, vr6... klarte du å få på 280mm skiver på 14" ?? sikker på det ? :P 280mm skiver kan minimum ha 15", hadde noen gammle 15" felger jeg ikke fikk på 280mm bremser. Siter Jetta Einser 16V kr VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Mulig jeg skrev noe uklart. Blir ingen konvertering på meg da jeg har testet mine 14" vinterhjul på 280mm. Nye skiver og noen klosser som griper bedre får holde. Mine 14" passet ikke 280mm, derfor blir det ingen konvertering på meg. Om jeg ikke tar helt feil nå så tror jeg jeg har hørt noe om at performancefelger som compomontiv m.f. paser i 14". Og spørsmålet er vel heller om jeg klarte å få 14" på 280mm skiver og ikke motsatt ;) Godt mulig at stemplene bak er 38mm, men Girling 60 kaliperne hadde i begynnelsen to stemplede frontkalipere, hvor det ene var 37mm og det andre litt mindre. Totalt utgjorde de to litt over 70mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg