Gå til innhold

Mista lappen idag, sivilbil uten kjørelys?

Ranger emnet

opasb

Anbefalte innlegg

Hei når har det seg sånn at jeg kjørte langs e12 idag.

så sto sivilbiln ett stykke inn en skogsveg ved siden av.. og la seg ut på e12 etter meg.

han var alene i bilen og fikk ei måling på 118km/t i 80sone.

lurer på om han med sivilbilen kan ligge bak meg uten noen som helst lys i bilen?

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke ka eg jor... eg fekk ikke nå bot der.. eg godtok værtfall ikke at dem tok lappen.. men vet ikke hva jeg skal gjøre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, føler med deg! Men hadde han video overvåking i bila? for om ikke tror jeg kansje ikke han har noen form for bevis! skal ikke si dette for sikkert men mener å huske at det var en kompis av meg som egentlig mistet lappen i en 50 sone(han kjørte i 80 kl 04.00 på natta(dama lå på sykehus og skulle føde))så ble han stoppa av en sivil som var helt alene og han kunne ikke gjøre NOEN ting for å ta lappen, 1 og fremst var han alene, for det andre hadde han ikke noen bevis, ingen video osv.. så hadde jeg vært deg hadde jeg drette i å gitt han lappen, og stått på mitt fram til at han kunne komme fram med bevis.. bare si at du kjørte i 100.. jo du får ei bot, men bedre enn å miste lappen......

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han hadde vell ikke camera... men police pilot eller noe i den duren...

har ikke lappen her nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke stort du kan gjøre. Police pilot er godkjent måleinstrument. Du kan jo kanskje få han til å skrive ut en bot til seg selv i samme slengen, eller foreslå en reduksjon i din bot ;)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at du var stoppa, ble du vist målingen? Fikk du info om hva som kom til å skje? Evt hva som kom til å skje om du godtok eller nekta førekortbeslag? Han tok lappen fra deg på stedet? Hvis du ikke godtok førerkortbeslag har de som holder på med det, 3 uker på å få ut fingeren. Ellers kan du møte opp på din lokale politistasjon å hente den. Ellers er det kritikkverdig å ikke ha kjørelys. Men var vel for å få måling. Regner med at du hadde slått av på farten hvis det PLUTSELIG dukka opp to lys bak deg.

Man vet aldri hvilken dag som blir den siste. Så lev hver dag som den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at du var stoppa, ble du vist målingen? Fikk du info om hva som kom til å skje? Evt hva som kom til å skje om du godtok eller nekta førekortbeslag? Han tok lappen fra deg på stedet? Hvis du ikke godtok førerkortbeslag har de som holder på med det, 3 uker på å få ut fingeren. Ellers kan du møte opp på din lokale politistasjon å hente den. Ellers er det kritikkverdig å ikke ha kjørelys. Men var vel for å få måling. Regner med at du hadde slått av på farten hvis det PLUTSELIG dukka opp to lys bak deg.

sant det :)

var og pratet med juristen idag angående boten osv... han rengnet meg jeg ville få minstestraff pga så "lav" fart over (hehe) ellers så blir bota tatt iforhold til inntekta mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

police pilot som dere nevner tidliger her er vell bare et apperat som man slår på som registrerer farten til den bilen den er montert i??? og ikke noen salgs kamera eller fotografi av kjennemerke/kjøretøyet det brukes mot?? da må det vell være 2 purk i den bilen for å være gyldig...som allt annet som blir bøtelagt uten synelige bevis.... og at han kjører etter deg uten lys det er bare helt uakseptabelt syns jeg.....greit nokk at han blir oppdaget hvis han kjører med lys.......men tank på alle de farlige situasjoner som kan skje... der burde de som gjør det få en skikkelig smell

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Police pilot, ingen kamera og én polititjenestemann holder i massevis i retten. Alle som sier eller tror noe annet er på bærtur. Moralen er at man må lære seg hvordan man skal "spotte" en sivil politibil dersom man skal kjøre for fort ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider