ReVoX Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Jeg har en Astra H GTC 2.0T (170Hk) og jeg har lest litt rundt å sett at noen påstår OPC modellen har en del endringer internt i motoren for å takle kjøling bedre. (motorene er eller identiske) Er dette fakta? Og isåfall hvordan vil dette bli på min motor om den mappes til samme effekt? Er litt bekymret for at holdbarheten til motoren går drastisk ned. Vil jeg dessuten tjene noe nevneverdig på montering av en intercooler/luftfilter samt effekt anlegg etter mapping? Edit : Steg 1 er forøvrig 240Hk. Siter '05 Opel Astra GTC 2.0T Audi Coupe GT B2 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReVoX Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Si gjerne ifra om det er andre ting jeg bør tenke på. Leste akkurat at klutsjen ryker temmelig fort med denne effekt økning og at den bør byttes til en noe kvassere en. Siter '05 Opel Astra GTC 2.0T Audi Coupe GT B2 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReVoX Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Hmh.. Er det at ingen vet eller er det noe som ikke interesserer? Dette gjelder jo i fleste tilfeller alle biler som får en betydelig effekt økning. Siter '05 Opel Astra GTC 2.0T Audi Coupe GT B2 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Holdbarheten vil selvfølgelig gå ned om du kun mapper for å så tute å kjøre. Motoren er jo laget for et visst HK/nM, men hvis alt er likt på disse to motoren du nevner (pakninger, foringer, girkasse, drivverk, bremser og etc) så burde det ikke være noe problem å kun mappe. Men du sier selv at OPC har bedre kjøling... Kan jo være en grunn for det, selv om motorene skal være ellers like ;) Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReVoX Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Holdbarheten vil selvfølgelig gå ned om du kun mapper for å så tute å kjøre. Motoren er jo laget for et visst HK/nM, men hvis alt er likt på disse to motoren du nevner (pakninger, foringer, girkasse, drivverk, bremser og etc) så burde det ikke være noe problem å kun mappe. Men du sier selv at OPC har bedre kjøling... Kan jo være en grunn for det, selv om motorene skal være ellers like ;) Ser ut til å være noen forskjeller der ja. 200HK utgaven og 170Hk utgaven er identiske utenom mapping men 240Hk utgaven har noen forskjeller iform av smidde stempler, annet svinghjul/klutsj samt bedre kjøling i topp og blokk som nevnt, mulig også at turbo'en er litt annerledes. Spørs om det ikke er bedre å ta til takke med bare en 220Hk eller no i den duren :p Siter '05 Opel Astra GTC 2.0T Audi Coupe GT B2 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Ville vel hørt med dem du skal mappe hos, om de har noen erfaring med de motorene og holdbarhet. Eller tar du det selv? ;) Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReVoX Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Ville vel hørt med dem du skal mappe hos, om de har noen erfaring med de motorene og holdbarhet. Eller tar du det selv? ;) BSR i sverige kan man kun kontakte om man har allerede handlet et produkt av dem så er litt vrient å få hjelp derfra. Siter '05 Opel Astra GTC 2.0T Audi Coupe GT B2 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theStig Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Skjønner, skjønner... Da ville jeg vel tatt økning til 200HP ca og så hørt ;) Siter + A4 Avant - Opel Omega B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReVoX Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Lettere sagt enn gjort. Finner ingen mapp for mindre enn 230/240hk Siter '05 Opel Astra GTC 2.0T Audi Coupe GT B2 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theStig Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Da kan det være at motoren holder? Ellers ville det vært flere steg imellom ville jeg antatt som logisk. Siter + A4 Avant - Opel Omega B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReVoX Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Regner med at jeg tar sjangsen på at den holder. Får se om det ikke blir en tur over til søta bror når ferie pengene kommer. Siter '05 Opel Astra GTC 2.0T Audi Coupe GT B2 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg