Gå til innhold

Micra Turbo

joaols

Anbefalte innlegg

Originally posted by eirikoo

Bare så det er nevnt, så syns jeg Micraen var/er et kult prosjekt!

Det blir mye dissing her syns jeg.

Kult at ikke alle svømmer i samme retning.

Var vel egentlig ment som dissing. Bare liten forståelse for å gå igang med et slikt prosjekt.

Man møter jo ofte motstand når man skal bygge en annen bil enn GolfII/III, som er "standarden" i de fleste stylingkretser.

I tillegg er man kanskje ung og lite etablert, og da bygger man med det man har tilgjengelig.

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by LupoB0Y

Var vel egentlig ment som dissing. Bare liten forståelse for å gå igang med et slikt prosjekt.

Man møter jo ofte motstand når man skal bygge en annen bil enn GolfII/III, som er "standarden" i de fleste stylingkretser.

I tillegg er man kanskje ung og lite etablert, og da bygger man med det man har tilgjengelig.

Du mente vel:

Var vel egentlig IKKE ment som dissing

???

:) :) :) :) :) :D :D :D ;) ;) ;) :op :op :op :cool: :cool: :cool:

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joaols

nei.. kan ikke akkurat si at alle svømmer i samme retning! Har blitt mobbet mang en gang fordi jeg kjører BMW, og det virker som om jeg nesten er den eneste som ikke kjører riskoker her!

jeg kjører ikke riskoker

folk må få lov og kjøre hva de vil...

faen skulle aldri solgt hyundaien.. skulle ha turbokonvertert sonataen.. hehe sonata med 200 hester ++

sleepern over alle sleepere.

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Micra'n er litt artig ja (eller var)...

Men en ting...

Sa du at han hadde brukt 16.000kr på den turbo'n?!!!!

Det er det mest latterlige jeg har hørt av turbo priser noen gang, selv i detta landet...

Regner med at det var en pitte-liten turbo siden bilen ikke har mer en rundt 70hk(?). Hvor kjøpte han den turboen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Men en ting...

Det er det mest latterlige jeg har hørt av turbo priser noen gang, selv i detta landet...

Regner med at det var en pitte-liten turbo siden bilen ikke har mer en rundt 70hk(?). Hvor kjøpte han den turboen?

Kanskje det er summen for hele konverteringen?

Jeg kjenner både typen som bygde om og typen som eier (eide) Micraen. Skulle ikke forundre meg om flere kjenner dem her.

Tror garantert ikke at 16k var kun for snegla, men for grenrør, eksos, turbo, jobben, og diverse andre ting..

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Kanskje det er summen for hele konverteringen?

Jeg kjenner både typen som bygde om og typen som eier (eide) Micraen. Skulle ikke forundre meg om flere kjenner dem her.

Tror garantert ikke at 16k var kun for snegla, men for grenrør, eksos, turbo, jobben, og diverse andre ting..

Håper det...

Det er mye sånne folk som tar seg godt betalt i Norge... Detta var kanskje ikke et sånnt tilfelle... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det...

Det er mye sånne folk som tar seg godt betalt i Norge... Detta var kanskje ikke et sånnt tilfelle... :)

Nope.. Du får deg jo en nyoverhalt T28BB for 12-13k, kanskje til og med mindre, og jeg tror det var en T25 i Micraen. (Men det husker jeg ikke helt.)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

jeg kjører ikke riskoker

folk må få lov og kjøre hva de vil...

faen skulle aldri solgt hyundaien.. skulle ha turbokonvertert sonataen.. hehe sonata med 200 hester ++

sleepern over alle sleepere.

Vi kan gå sammen og konvertere min en gang i løpet av vinteren! ;)

Har seriøst lyst!

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting...

Jeg bare kommer med ting han har sagt, jeg.. det trenger jo ikke nødvendigvis stemme.

16.000kr kan ha vært for hele konverteringen. Men han kjører på normalt sportsanlegg (ikke optimert for turbo) ihvertfall..

så det kan ha vært jævlig dyre slanger og slangeklemmer han kjøpte.. ;)

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Jeg bare kommer med ting han har sagt, jeg.. det trenger jo ikke nødvendigvis stemme.

16.000kr kan ha vært for hele konverteringen. Men han kjører på normalt sportsanlegg (ikke optimert for turbo) ihvertfall..

så det kan ha vært jævlig dyre slanger og slangeklemmer han kjøpte.. ;)

Mulig du har rett. Er det lenge siden du snakket med han?

Frode som hjalp han med konverteringen sa nemlig til meg at han hadde bygd et 2.5" anlegg helt fra turboen med en demper..

Men det var en liten stund etter at selve turbokonverteringen var ferdig.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Hvorfor ikke bare presse en større motor ned i Micraen?

Ser ut som at ingen har tenkt på det..

Synes det var et kult prosjekt det der. Den blei jævla fet den Micraen. Og det er bra at han gjør som han ville..

Antar at han kanskje arva bilen av foreldra eller noe? Så kan han jo ikke bare selge den, og da begynte han bare å gjøre noe med den, også tok det overhånd? Bruker å være sånn :)

Jeg har sett masse bilder av den der, men har mista alt. Noen sider med bilder av den?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider