johnhell Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Noen som vet om voks som har lignende effekt som Meguiars Ultimate Quick detailer. Liker effekten av at vannet bare pripler av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 ALDRI (les:aldri) smør inn bilen med lampeolje.......det er en grunn til at det heter LAMPEolje. All voks gjør at vannet bare renner/pipler av bilen, til og med TW. Scandicshine har mye fin voks å velge i, hvis du ikke vil bestille på nett har bilxtra produkter fra 3M, autoglym, litt meguiars og TW. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnhell Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Men jeg leter etter en som virkelig får vannet til å støte fra og renne fort av, slik som den Meg gjør. Men den er egentlig ganske mye arbeid å legge på, og vet ikke riktig hvor lenge den holder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Men jeg leter etter en som virkelig får vannet til å støte fra og renne fort av, slik som den Meg gjør. Men den er egentlig ganske mye arbeid å legge på, og vet ikke riktig hvor lenge den holder. Meg`s Quick Detailer er ikke en voks men et produkt for å fjerne fett/fingermerker å booste voksen mellom vask. Prøv å kjøp en voks fra f.eks Meguiars, Pinnacle, Autoglym evt. svisswax (dyrt...), legg på 2 lag og vannet vil renne av bilen, voksen beskytter lakken og varer dessuten MYE lengere enn QD. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 all voks er fett basert, dermed van avstøtende, akkurat som alle oljer og smør. Lampeolje stiller jeg meg skeptisk til i alle fall. Men hvis jeg ikke tar feil så er hard voks bedre vann avstøtende enn flytende. Tror jeg har lest dette for lenge siden på en nettside, men sjekk med noen av bilpleie ekspertene her som Truhaa eller Tandis1. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Det med at hard voks gir bedre sheeting (vann som renner av) enn flytende voks, kan det vel være delte meninger om. Men dyr voks kommer som regel i hard utgave (paste). En av de "glatteste" voksene jeg har prøvd hittil er faktisk "Pinnacle liquid souveran" (flytende), syns faktisk den var "glattere" enn "signature Paste wax" (hard voks). Hvis trådstarter vil ha en voks som virkelig skiller seg ut, og får vannet til å renne/piple av bilen, har ScandicShine svisswax fra 1000.- til 18000.- pr. boks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Først kjørte jeg menzerna 106ff for å få vekk det jeg hadde igjen av swirls, så la jeg 1 lag med voksen. Et før bilde: litt dårlig bilde da sola gjemte seg :) men ser at det er litt swirls der Etter bilder :D Litt dråpeeffekt i regnet Slenger inn en video av beading, regnet også da.. :D Syntes resultatet er meget bra! :) Her har du en bruker fra forumet som får en tilfredstillende resultat hvis du spør meg (mildt sagt). Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 oooh, nice:) Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg