Gå til innhold

Vannavstøtende voks

Ranger emnet


johnhell

Anbefalte innlegg

Gjest trogha

ALDRI (les:aldri) smør inn bilen med lampeolje.......det er en grunn til at det heter LAMPEolje.

All voks gjør at vannet bare renner/pipler av bilen, til og med TW. Scandicshine har mye fin voks å velge i, hvis du ikke vil bestille på nett har bilxtra produkter fra 3M, autoglym, litt meguiars og TW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha
Men jeg leter etter en som virkelig får vannet til å støte fra og renne fort av, slik som den Meg gjør. Men den er egentlig ganske mye arbeid å legge på, og vet ikke riktig hvor lenge den holder.

 

Meg`s Quick Detailer er ikke en voks men et produkt for å fjerne fett/fingermerker å booste voksen mellom vask.

Prøv å kjøp en voks fra f.eks Meguiars, Pinnacle, Autoglym evt. svisswax (dyrt...), legg på 2 lag og vannet vil renne av bilen, voksen beskytter lakken og varer dessuten MYE lengere enn QD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

all voks er fett basert, dermed van avstøtende, akkurat som alle oljer og smør. Lampeolje stiller jeg meg skeptisk til i alle fall.

 

Men hvis jeg ikke tar feil så er hard voks bedre vann avstøtende enn flytende. Tror jeg har lest dette for lenge siden på en nettside, men sjekk med noen av bilpleie ekspertene her som Truhaa eller Tandis1.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha

Det med at hard voks gir bedre sheeting (vann som renner av) enn flytende voks, kan det vel være delte meninger om. Men dyr voks kommer som regel i hard utgave (paste). En av de "glatteste" voksene jeg har prøvd hittil er faktisk "Pinnacle liquid souveran" (flytende), syns faktisk den var "glattere" enn "signature Paste wax" (hard voks).

 

Hvis trådstarter vil ha en voks som virkelig skiller seg ut, og får vannet til å renne/piple av bilen, har ScandicShine svisswax fra 1000.- til 18000.- pr. boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kjørte jeg menzerna 106ff for å få vekk det jeg hadde igjen av swirls, så la jeg 1 lag med voksen.

 

Et før bilde:

litt dårlig bilde da sola gjemte seg :) men ser at det er litt swirls der

 

26042008236.jpg

 

 

Etter bilder :D

 

26042008243-1.jpg

 

26042008244-1.jpg

 

26042008245-1.jpg

 

Litt dråpeeffekt i regnet

 

26042008248.jpg

 

26042008250.jpg

 

 

 

Slenger inn en video av beading, regnet også da.. :D Syntes resultatet er meget bra! :)

 

 

Her har du en bruker fra forumet som får en tilfredstillende resultat hvis du spør meg (mildt sagt).

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår