Gå til innhold

Møkkalyd: Høyttalerne eller stereoen?

Ranger emnet

vromvrom

Anbefalte innlegg

Tjenare

Jeg har en '98 Passat med antatt originale høyttalere, mens CD-spilleren er av merket Euroline. (Ettersom det er minnekort- og USB-inngang, vil jeg tro den er nyere enn '98).

Jeg synes lyden er for jævlig, og lurer på om det skyldes høyttalerne eller bilstereoen (eller begge deler).

Ei venninne av meg har en '98 Toyota med originalhøyttalere, og der er det mye bedre lyd enn i min.

Jeg var innom BilXtra i dag, og lurer på om jeg skal investere i en ny spiller. De kunne plugge din i for meg og, da jeg ikke er særlig elektronikk-fingernem.

Er det noen som kjenner til om BilXtras spillere er duganes?

Og, er Euroline bare skrot?

Jeg er ikke ute etter noen fancy lyd, men hakket over "for jævlig"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være høytalerene er på tryne..men cd spilleren hørtes helt på tryne og hehe...kansje for dårlig forsterker i cdspilleren fks? hmm

faderen har en volvo 460 med orginal høytalere og en grei nok pioneerspiller,, bytta ut 6,5" fra hattehylla med noen 6x9" ganske nye element en gang og det ble bedre lyd.. i noen biler med ny cdspiller med orginale høytalere med orginale ledninger kan lyden bli helt på tryne,og fader du balansen over til venstre eller høgre side blir den bra som lyden skal være,men når balansen står i midten av høytalerene fann vi fasefeil:P hadde det sånn på min gamle bil en gang..for å bli kvitt problemet la eg bare nye høytaler kabler til cd spiller:P

jaja

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en 2000 mod passat selv og vil anta det er like høyttalere,

med min spiller, en utgått topmodell av blaupunkt (kjøpt i 2004) spilte det faktisk overaskende bra i passaten med orgianlhøytalere.

Så tror nok det er spilleren din som suger taske ja, skaff deg en spiller med en god innebygd forsterker, anbefaler pioneer.

- 90 vw golf g60 turbo

- 93 vw golf cl (konebil)

- 00 vw Passat 1.8 20v (SOLGT)

- 89 Opel kadett E 1.6i (påkjørt og drept av XC70)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg ein ny spiller! Pioneer og Alpine kan anbefalles. Er selfølgeligt andre merker som og er brukandes, men det skal litt for at iallefall eg hadde kjøpt det! (gjelder rimelige spillere) Og det betyr nok at eg ikkje hadde kjøpt bilextra sine spillere! :)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spiller..Ingen kvalitets spiller kjører på med usb inngang og sånt..Og den du har er vel en spiller fra LIDL eller noe,hehe..

Men uansett,kjøp deg en bedre spiller,til rundt 2-3000 kr.Da blir du nok fornøyd tenker jeg meg..

Og jo,Bilxtra er forhandler av Pioneer,det var til deg Todleif.Men kanskje de har pirat kopierte spillere,hehehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg ser alle automatisk syter over spilleren, men la meg nå skyte inn en ting. Jeg hadde en ny Sony spiller, en billig modell til ca 1400 kroner. Så ville jeg ha USB inngang og kjøpte en QXL DVD/mp3 osv osv til en tusenlapp.

Lydkvaliteten er bedre på den billige jalla spilleren, kan spille høyere, dypere og renere i mine ører.

Usikker på om det alltid er merkevare som er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg ser alle automatisk syter over spilleren, men la meg nå skyte inn en ting. Jeg hadde en ny Sony spiller, en billig modell til ca 1400 kroner. Så ville jeg ha USB inngang og kjøpte en QXL DVD/mp3 osv osv til en tusenlapp.

Lydkvaliteten er bedre på den billige jalla spilleren, kan spille høyere, dypere og renere i mine ører.

Usikker på om det alltid er merkevare som er best.

Selvfølgelig, sony har ræva lyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forhandler vel helst Bilxtra Pioneer da men...

Og jo,Bilxtra er forhandler av Pioneer,det var til deg Todleif.Men kanskje de har pirat kopierte spillere,hehehe

Hehe, var innom bilxtra.no for å sjå kva slags spillere som var der. Var nok ingen pioneer spillere der! (tviler ikkje på at dei har pioneer, men fann det ikkje når eg leita på nettsiden)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør litt rundt, sikkert noen som kan låne deg en spiller i noen minutter bare for å høre forskjell. Er skjelden stor operasjon å skifte bare spilleren. Trenger ikke være noe hysteriske greier, bare en annen spiller, For alt man vet kan det jo vøre noe galt med selve spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BilXtra hadde Pioneer og VDO/Dayton. Jeg fikk prøvd en spiller, og den var klart bedre enn Eurolinen. Jeg endte uansett opp med en fjorårsmodell av Kenwood hos en rendyrket bilstereo-sjappe i nærheten (for samme pris som Dayton-spilleren), så det ble årnings.

Takk for tilbakemeldingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider