Gå til innhold

4" til 5"midbass i framdører,men vilket merke?

Ranger emnet

Einart

Anbefalte innlegg

tenkte å skifte om til noen andre dørtrekk i skinn som jeg har liggenes som jeg tenkte å lage hull til 5"midbass fremme...er egentli det største jeg kan ha utenom å skjære ut noe i karosseriet i dørene..så har du/dere noe forslag som kan være greit og spille bra? har tenkt på seas elementene.. men burde ikke være så altfor stor magnet og dybde på elementene,, har diskanter fra før..

kom med forslag ellernoe

takker for svar;)

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den er så gal, har vurdert den selv til Bravaen hvor det ikke er plass til noe større uten endel ombygging. Men den bør som du sier brukes som "ren" midbass. Jeg har lekt litt med tanken på å dele den mot en 3" Tang Band bambus fulltone rundt 2-300 hz en plass (omtrentlig, har ikke sett på frekvensresponsene ennå) :)

264-831L.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den er så gal, har vurdert den selv til Bravaen hvor det ikke er plass til noe større uten endel ombygging. Men den bør som du sier brukes som "ren" midbass. Jeg har lekt litt med tanken på å dele den mot en 3" Tang Band bambus fulltone rundt 2-300 hz en plass (omtrentlig, har ikke sett på frekvensresponsene ennå) :)

264-831L.jpg

Ikke for å virke dum eller noe men hvem er det som lager det lille råtassen der ?

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe kult element:P men er ikke det sub det dere da? går det ann å få kjøpt det i norge? trenger egentli ikke noe serli med slaglengde i elementet tenkte jeg på men å hatt det elementet i hver dør hadde sett litt fancy ut:P og spiller jo sikkert greit

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240råner: elementet produseres av Tang Band og finnes også i en 6" og en 8" versjon. Tang Band har forøvrig ganske mye annet spennende også. Så vidt jeg vet er det Tang Band som produserer elementene som sitter i Logitechs datahøyttaler-system.

Einart: det er forsåvidt en sub, så du måtte i tilfelle hatt en mellomtone mellom denne og diskanten du har. Jeg tror ikke det finnes noen Tang Band-forhandlere her til lands, men det er ikke noe stort problem å handle fra Parts Express.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okå,=) hmmm kansje eg bør gå for 4-5" bass/mellomtone da? vil ikke ha altfor mye mellomtone heller i lyden..har nok av det fra før men det blir vell uansett i elementet av bass/mellomtone fks..hmmm

mulig jeg går for noen seas elementer da

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seas har mye bra de, f.eks. CA15RLY. Xmax på 10mm, gode egenskaper oppover i frekvens og grei off-axis respons. Bare husk å beskytte godt mot fukt :)

H1216.jpg

L16RN ville muligens fungert bedre som ren midbass, men den fungerer dårlig i toveis-systemer med mindre man deler diskanten laangt ned.

h1480.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja:) der var noe som jeg såg for meg i det jeg kunne tenkt meg:P vet du vilken pris disse ligger på eltek?

er dette 5 eller 4" elementer?

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seas har mye bra de, f.eks. CA15RLY. Xmax på 10mm, gode egenskaper oppover i frekvens og grei off-axis respons.

[OT]

Ikke for å grine, men 10mm Xmax på det elementet er i tilfelle lineær slalengde fra ytterpunkt til ytterpunkt, ikke fra midtpunkt til ytterpunkt, som de fleste andre leverandører oppgir det i.

Jeg mener, tangband elementet over har en "lineær slaglengde" på 9,25mm. Og det har IKKE mindre slaglengde enn seas elementet for å si det slik. hehe

[/OT]

Lenke til kommentar
Del på andre sider