hyys84 Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Jeg har en Pioneer CD-spiller- med bare en linjeutgang til forsterkeren! Nå har jeg tenkt å ha en egen forsterker til suben min i tillegg til forsterkeren jeg har som skal drive fronthøytalerene mine. Forsterkeren jeg nå har, har jeg splittet audio-kabelen bak, siden jeg har en 4-kanals forsterker! Hva er løsningen for meg om jeg skal ha to forsterkere? Vil helst ikke kjøpe ny cd-spiller med to linjeutganger, da jeg er meget fornøyd med cd-spilleren jeg har! Går det an å lage en Y-splitt på cd-spilleren, samtidig som jeg splitter kabelene bak med forsterkeren? Eller taper jeg mye effekt da? Altså- "dobbelsplitter signalet". -hyys Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axis91 Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Vil tro at du har en linjeutgang på forsterkeren din. Da kan du bare trekke en kabel fra den, og inn i den andre forsterkeren! Siter Mvh Sigurd Damman Bilstereo til familiebilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Vil tro at du har en linjeutgang på forsterkeren din. Da kan du bare trekke en kabel fra den, og inn i den andre forsterkeren! Jeg ser bare to innganger! Ingen audio-utganger. På den andre forsterkeren jeg skal dra suben med, er det bare en inngang! Bilde: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axis91 Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Hvilke forsterkere er det snakk om? Har du evt. et bilde av tilkoblingene på forsterkeren? Hvis det ikke er noen utganger på 4-kanalern, tror jeg nok at Y-ledd vil være den eneste løsningen (ihvertfall den letteste). Siter Mvh Sigurd Damman Bilstereo til familiebilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Dette er 2-kanals forsterkeren med subb: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2116 Dette er 4-kanals forsterkeren jeg skal bruke til fronthøytalerene: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=529&iItemId=130508 (ja jeg vet det er en biltema dritt den siste der, men den skal bare drive 2 stk 6,5" rockford høytalere) Såvidt jeg vet, har ingen av forsterkerene linjeutganger. Jeg må altså få 1 linjeutgang til å bli 3 innganger! Jeg klarer fint å koble y-ledninger på en linjeutgang, men er veldig usikker på hva jeg skal gjøre for å få det til å bli 3! Kan jeg ta to y-koblinger "oppå" hverandre, og en enkel y-kobling på suben? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 DVS noe slikt: Funker det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Funker det? Nei. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Rød utgang skal fordeles til de røde inngangene, og ditto med svart. Intet annet. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Rød utgang skal fordeles til de røde inngangene, og ditto med svart. Intet annet. Har du en idè til hva jeg kan gjøre da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 En signalkabel fra spiller til bagasjerommet, inn i et par Y-ledd. Derfra går det ene paret over til f.eks. subforsterkeren, mens det andre paret går over i et nytt par Y-kabler, som så går inn i begge par innganger på 4-kanaleren. Eventuelt kan du sette inn en equalizer eller et aktivt delefilter etter spilleren, og strekke 3 par signalkabler fra den til hver forsterker, men dette krever da innkjøp av equalizer/delefilter... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 En signalkabel fra spiller til bagasjerommet, inn i et par Y-ledd. Derfra går det ene paret over til f.eks. subforsterkeren, mens det andre paret går over i et nytt par Y-kabler, som så går inn i begge par innganger på 4-kanaleren. Var det ikke det jeg tegnet så pent i paint da? Vet du at dette går? Det blir jo en dobbel-deling av et signal! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Med tegningen din, vil 4-kanaleren kun spille "høyre-musikk", mens subwooferen får kun "venstre-musikk". Sikkert bra nok for Sponheim, men for oss *host* normale vil det bli ganske flat lyd, med kun kvasi-mono foran i bilen... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 TransMedia var før meg her! (stemmer selfølgeligt det han seier) Du får splitte signala sånn at rød utgang kommer på røde innganger på forsterkeren. det blir vel trippeldeling du må gjera og det er vel ikkje ideélt, men det er vel berre å prøva! (sia du ikkje vil kjøpa ny cd-spiller) Edit! Det skal nok fungera å dela, men signalet blir nok svakare. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Jepp! Jeg prøver å dobbel-splitte signalet til 4-kanals forsterkeren! Visst det ikke skulle gå, får jeg bare bruke to av kanalene inntil videre. Litt kjip, da jeg vil ha maks effekt av fronthøytalerene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axis91 Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Edit! Det skal nok fungera å dela, men signalet blir nok svakare. Da er det bare å skru opp litt ekstra;) Siter Mvh Sigurd Damman Bilstereo til familiebilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg