Gå til innhold

Europris olje,er den brukbar?

Ranger emnet

matros72

Anbefalte innlegg

Europris-olje har jeg aldri sett eller hørt om ;)

Men ja, Fina First 5W-40 som de selger på Europris er bra.

199 for 4 liter.

Hvis man skal sammenligne den Fina First olja, med Castrol Magnatec.. Er de egentlig like bra, eller kan de lønne seg å kjøpe castrol som er dyrere? Ingen vesentlig forskjell på olja, tross stor prisforskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

199 for 4 liter er jo grisebillig for First. Vi solgte vel Fina First for 105 kr/l når jeg jobbet på Fina for mange år siden

Enig. Jeg brukte Fina First før og betalte nær 500 for 4 liter da. Er i tillegg noen år siden dette.

Etter min mening er dette det beste oljekjøpet idag når man ser på hva man får kontra hva man betaler.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg brukte Fina First før og betalte nær 500 for 4 liter da. Er i tillegg noen år siden dette.

Etter min mening er dette det beste oljekjøpet idag når man ser på hva man får kontra hva man betaler.

Fikk du sjekket 5L dunkene jeg tipset deg om?:)

Jeg kan også anbefale Fina oljen på det sterkeste, bruker det på begge bilene mine, og oljeforbruk, tikking etc er helt uforandret i forhold til Castrol som jeg har brukt i flere år:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du sjekket 5L dunkene jeg tipset deg om?:)

Jeg kan også anbefale Fina oljen på det sterkeste, bruker det på begge bilene mine, og oljeforbruk, tikking etc er helt uforandret i forhold til Castrol som jeg har brukt i flere år:)

Hei. Ja, jeg var innom de tre Europris-butikkene som er her, ingen hadde 5-liters dunker.

Castrol har jeg alltid holdt meg unna, men har bare godt å si om Fina First. T.o.m. oljeforbruk grunnet dårlige ventiltetninger går drastisk ned :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig ikke, men Europris er synonymt med jallavarer. Om de hadde solgt Meguiars ville ikke prisen vært så lav.

Jeg tar poenget ditt, og du har til en viss grad helt rett.

Men, Fina First er jo faktisk en bra olje, sammenlignet med dyrere alternativ som f,eks Mobil1, Castrol osv:)

At Europris selger denne grisebillig er jo bare bra det.

Apropo jalla, har kjøpt ivertfall tre toppnøkkelsett på Europris, alà 50-60deler til 3-400.- og i samtlige har toppene røket fortere enn svint:knob:

Så her om dagen kjøpte jeg ett der med 10års garanti:eek:

Er spent på hvor mange jeg må bytte:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider