Gå til innhold

Spm om foringer til stabstag fra Pedersens

Ranger emnet

Richard F

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg stabstag til min 740 hos Pedersens.

Lurer litt på om det finnes noe triks for å få foringene inn i det originale festet ? Kan hende jeg gjør noe feil, for jeg har aldri byttet slikt før, men jeg sliter med å få på plass den "klemma" som skal dytte pakningen inn i "bøyla" .. heh, noen som skjønte det?

Virker som den gule foringen er for stor. Også når jeg får pressa dette litt, så presser foringen den bøyla utover sånn at den ikke passer til skruehøla i karosseriet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... jeg har satt på dette settet fra pedersens på 740'n i sin tid.

Grunnen til at det spriker hos deg er nok garantert pga föringen setter seg feil i u-bøyla og "sporet" i den....fordi:

Jeg mener bestemt å huske at det er forskjell på høyre og venstre feste..og hvilken side som skal fram, og hvem som skal bakover.

Hvis du ser etter...så vil du nok se at den ene "veggen" som tar opp krefter framover el bakover i kjøre-retningen er "tykkere" enn den andre... og tilsvarende er den øvre delen. ene veggen tykkere enn det andre...og disse må stå riktig... på både Høyre og venstre side.

Du må prøve deg fram litt..det SKAL passe ganske bra...selvsagt litt press skal det være, men ikke mye.

Husk å kline inn föringene og krengings-staget(ved festene) med detta fettet som følger med! Ellers knirker det etter hvert ;)

Skal ihvertfal se sånn her ut når det er ferdig..var ikke noe vanskelig når det hele smatt sammen glatt:

Krengingsstag24mm-Montert.jpg

Krengingsstag24mm-Montert-Side.jpg

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider