Gå til innhold

Fjerne lim rundt tåkelys

Ranger emnet

Ole_3400

Anbefalte innlegg

Japp, knsut begge tåkelysa mine, var hos juger'n i går å fikk taki ny, men de var noe ukomplette, så skal bare bruke glassene fra de. De gamle lyktene er grei nok, der brukes knus og brekk metoden, men på de glassa jeg skal ha så duger jo ikke det :) Tenkte på og varme de, noen som vet ca temp. og tid i stekeovn, eller har andre tips? :)

Mvh Ole_3400

2005 Subaru Impreza WRX

x:'86 Subaru L-serie - Wannabe Rally Edition

x: `94 Opel vectra

"Ellers så ere jo mye enn får gjort med litt trolldeig...." - Nils Wærstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, knsut begge tåkelysa mine, var hos juger'n i går å fikk taki ny, men de var noe ukomplette, så skal bare bruke glassene fra de. De gamle lyktene er grei nok, der brukes knus og brekk metoden, men på de glassa jeg skal ha så duger jo ikke det :) Tenkte på og varme de, noen som vet ca temp. og tid i stekeovn, eller har andre tips? :)

Er det glass går det å varme de til en viss grad... uvisst hvor mye, men limet smelter ved mindre grader enn glasset vil jeg tro, bruk en blåselampe eller noe å varm forsiktig rundt kantene.. er det plast kan du kanskje legge de i varmt vann...

Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V

-Lite gjort hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde de i 90 grader i 20 min i stekeovnen, eneste jeg fikk utav det var at jeg brant meg på henda.. Den satt bom fast. Tok like greit og bare knuste helt det glasset som allerede var knust, og pelte ut småbitene med silikon, og bruke dremel på donorlyktene og skar med en liten bit av plastikkramma, pelte av den lille rammebiten etterpå, og vips, tåkelysa er som nye :)

Mvh Ole_3400

2005 Subaru Impreza WRX

x:'86 Subaru L-serie - Wannabe Rally Edition

x: `94 Opel vectra

"Ellers så ere jo mye enn får gjort med litt trolldeig...." - Nils Wærstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider