Gå til innhold

e30 drifter

Ranger emnet

poitdexter

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg en bil i løpet av vinteren som skal prøve meg i "drifting". Har tenkt på e30, men jeg har inntrykk av at den er veldig vanskelig å holde ute i en sladd. Jeg har jo ikke prøvd å stille opp skikkelig osv. Men jeg synes ikke den legger seg ut som sierra for eksempel, men heller trekker seg inn igjen...

Noen som har noen meninger?

Gjerne bilder eller filmer så jeg kan holde meg til å være bmw entusiast:D

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pIMp

Jeg kan vurdere og selge e30 en min. Med m5 motor og autronic sm2 som er 99% ferdig instalert :). TUV papirer for godkjenning følger med. Burde bli en bra driftebil..

Er du intresert kan du ringe meg på 99721573. Kjetil

Hvor mye skal du ha for den?

Skal ikke bygge noen strøken bil selv, fordi jeg ikke har overveldene med penger...

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVen

e30 er ikke noe god bil å drifte med synes jeg. Den er så kort og liten. Mye bedre å ha en som er litt lengre og større, da kan du holde slædden mye lenger og ha bedre kontroll :)

316i`n jeg hadde var veldig fin å drifte med, men jeg hadde fjerna støtfanger bak + en del annet så den var forholdsvis lett da, hadde også 195/65 15. Men med tanke på at det bare var en orginal 316i så burde jo da en 325i være vesentlig bedre å drifte med. Har også prøvd med en 325i med automat og det slapp veldig lett den også ;)

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror med litt mer vekt på foraksel at e30 blir en ypperlig drifebil, 50/50 vektfordelingen ødelegger litt har jeg intrykk av. Den vil heller understyre enn overstyre....kommer ann på dekkene seff. Har du dekk som griper foran men ikke bak er det sikkert lett.

Både med e30 og e36 er det lett å holde en sladd på vått føre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider