Gå til innhold

Coil Problem.

Ranger emnet


siggen62

Anbefalte innlegg

Hadde en vemmelig opplevelse i dag.

Hadde vært å handlet inn til pinse.Da eg skulle hjem,så begynte lampen til motoren å lyse oransje,og rykke.

Men eg tok kjangsen på å kjøre hjem ca 1 mil.

Da eg kom hjem så røykte det godt under panseret.Fant ut at det var coilen som hadde smeltet.Er 4 stk på Boraen...

Har ikke hatt bilen så lenge,litt over 3 månder og kjørt 66000 km.Er en Bora 1,6 Comfort 03 mod.Garantien har og nettopp gått ut.Var på garantiutløpstest på Naf.Bilen var helt strøken.Måtte bare skifte skiver og klosser bak.

Lurte på om andre her på forumet som har opplevd det samme?Synes at den har vært litt daff i det siste.Så ut som at coilen hadde løftet seg opp fra festet.

 

 

 

Ønsker samtidig alle her på Bora forumet en god pinse.

 

 

 

 

 

Siggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei,

 

Jeg kjøpte Bora i januar 08. To dager etter at 3mnd garantien gikk ut, fikk jeg skikkelig "kangaroo"/rykking, ustabil akselerasjon.

Etter noen minutter fikk jeg symbolene på skjermen. EPS osv. Bilen ble hentet og sendt til VW, der byttet de alle 3 coiler.

 

Bilselgeren sa at dette var bare noe som skjer, man kan ikke se slitasjen osv på colier, bilmekanikeren sa på telefon at dette var en kjent feil!! Hmmm,,,,

 

Likevel at det var etter garanti tiden, fikk jeg det hele dekket av forhandleren, uten noe egenandel. De var ikke så firkantet på det sa de avhengig av feilen.

 

 

Til nå har den hatt diverse sensor problemer, som heldigvis har blitt ordnet hos forhandleren også. Bank på bordet at det ikke kommer mer. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår