Gå til innhold

Vann i bilen ?

Ranger emnet


Rattatta

Anbefalte innlegg

Gjorde rent i bilen her om dagen, og oppdaget til min store forundring at det var søkkvått under gulvmatten til pasasjer og setet bak. (Tørt og fint oppå gulvmattene) Ikke vått i setene eller noe tegn til at vannet var kommet inn vinduet. Rent vann ! ikke kjøleveske...

 

Noen som har opplevd noe lignende, eller tror de vet hva som har skjedd?

 

Mvh Rattata ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsnet bateriet, skrudde ut skruene til "bateriplaten". Under platen var det gnudd med lauv,barnåler og et og annet inntørket kryp ! Måtte nesten grave meg vei til drenerings-hullet.

 

Men om det er slik at det er dette som er årsaken, må det jo ha ligget ca 10 liter vann nedi "brønnen"? Fordi vannet må veldig høyt opp for å finne en vei inn i bilen ???

 

Mvh Rattatta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjorde rent i bilen her om dagen, og oppdaget til min store forundring at det var søkkvått under gulvmatten til pasasjer og setet bak. (Tørt og fint oppå gulvmattene) Ikke vått i setene eller noe tegn til at vannet var kommet inn vinduet. Rent vann ! ikke kjøleveske...

 

Noen som har opplevd noe lignende, eller tror de vet hva som har skjedd?

 

Mvh Rattata ;)

 

 

 

Sjekk at det ikke er sprekk mellom vinduet og den lista som ligger oppå ruta nede. (rett over pollenfiltret) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Oppdaget vann i bilen igjen... Tok opp gulvtrekket så mye jeg kunne ( fremme pasaskjer),

Fjernet innerskjerm og spylte masse = INGENTING VANN I BIL.

Spylte masse under bilen = INGENTING VANN I BIL

Fylte hele brønnen der bateriet står med vann= INGENTING VANN I BIL

Ingen lekasje via dør heller.

 

Det ligger en box med noe rørforgreing til under trekket (Sort plast)... med masse ledninger til, kanskje det er noe til aircondisjonen? Men tror ikke det er det, for AC rørene går gjennom bilen under hanskerommet- og der er det tørrt under?

 

Er det noen som har den minste ide om hvoe dette vannet kommer fra? Svar tas imot med stoooor takk :)

 

 

Mvh Rattatta

98 mod a6 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris til min mekaniker nabo :) Dreneringen til AC var potte tett, nesten alt vannet kom inn i bilen. Dreneringshullet ligger litt oppe til venstre, på passaskjer side fremme.

 

Takk til "momocorse" du hadde nok rett, men så ikke svaret ditt før problemet var løst.

 

Rattata sover enda litt bedre nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fjerne hanskerommet, dra gulvtrekket tilbake, og du vil se dreneringen oppe til venstre. Den siste "delen" som går gjennom karosseriet- har en skummgumi lignedet pakknig, ca 1 cm tykk. Den var søkk våt hos meg. Vannet hadde bare hopet seg opp.

 

Problemet ligger under bilen ! Dreneringsvannet må ha fri vei ut, jeg gravde masse jord og dritt vekk.

 

mvh rattatta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjorde rent i bilen her om dagen, og oppdaget til min store forundring at det var søkkvått under gulvmatten til pasasjer og setet bak. (Tørt og fint oppå gulvmattene) Ikke vått i setene eller noe tegn til at vannet var kommet inn vinduet. Rent vann ! ikke kjøleveske...

 

Noen som har opplevd noe lignende, eller tror de vet hva som har skjedd?

 

Mvh Rattata ;)

 

Sjekk alle gummipropper under bilen, opplevde det samme. Satte i ny propp og fyllte med silikon, og det ble tørt i gulvet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår