Gå til innhold

Polo GT 86c 1985

Ranger emnet

hobbess

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt meg en Polo GT 85mod som er relativt strøken.

Eller, dvs det er en del rust i kanalene :p men det kan jo alltids fikses. Var også så uheldig at jeg ble påkjørt for en ukes tid siden så jeg blir nødt til å skifte høyre dør og bakskjerm :F dette skal fikses og lakkes kommende uke :)

Men! Jeg lurer på om det er no særlig mer å hente ut av motorn uten å gå altfor høyt opp i pris? :F tenker på eksos, luftfilter, evnt forgasser etc.

Skal beholde det originale uteseendet sett bortifra senking og jeg er i gang med å shine opp de originale GT-felgene.

Ble litt klønete skrevet det her. Menmen ;p

Bilder:

1.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

VW Polo GT '85

VW Polo GT '86

VW Polo GT G40 '91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT er ypperlig å trimme. Grenrør og dobble gassere, enten weeber 40 dcoe eller mc-gassere og du kan leke med 90 hk.

For Webere kan du søke på ebay.de. Søk på feks Weber, Sorg, VW motorsport, Knobloch, dBilas og Oettinger

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Weber må du ha annet filter ;)

fa14_12.JPG

http://cgi.ebay.de/Weber-Doppelvergaser-Ansaugbruecke-Luftsammler-Sorg-MS_W0QQitemZ320251602020QQihZ011QQcategoryZ40187QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

df0e_1.JPG

Hjelper jo litt med effektanlegg, men trenger ikke mer enn 55-60mm anlegg. Større enn det taper du på. Mener det er Bosal som har et bra 55mm anlegg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får vassere kammer til disse enn til Golf motorene. Vet ikke hva Velox skaffer, de har vel ikke drevet så mye med Polo. Ikke mange her i landet som kan det.

Du får vel opp i 332 graders kam til Schlepphebel (som Polo 2 GT motoren er (GK)) og 316 til hydro motoren (over ca 280 krever konvertering til solide løftere).

Jeg har selv en engelsk kam i min, som er laget helt og holdent etter mitt hode. Kan sikkert skaffe flere av dem. Mulig min blir til salgs i løpet av sommeren også, da jeg skal turbo-konvertere og den muligens er litt for vass. Passer dog bare i motorer fra 86-96/97 ca

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk for fine svar polo classic :)

Kommer litt bilder av skadene på bilen nå :p

Skal bestille nye kanaler imorgen tror jeg.. Så blir det fikset i løpet av noen uker :)

Ellers så må jo bulkene rettes ut mer før det blir glassfiber og en del pussing ;) Noen som vet hvor man kan få blandet fargen på sprayboks?

jaja. bildene taler for seg selv ;(

DSC01806.JPG

DSC01807.JPG

DSC01813.JPG

DSC01814.JPG

VW Polo GT '85

VW Polo GT '86

VW Polo GT G40 '91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...