Gå til innhold

225/45/17 på 80 Avant

Ranger emnet

hallvardr

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har funnet de perfekte felgene til bilen min (etter min smak)

De er vel fra en peugeot og ET40 dim 225/45/17.

Kommer det til å bli et problem å få plass i min 95 mod 80 avant?

Og hvordan er det med spacere, er det ikke lov uansett, eller kan man få det godkjent. Holder forresten på med å sette på 40mm senkesett også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

225/45-17 er nærmest lik rulleomkrets som orginalt.

Hvor bred er felgen?

ET40 skal nok gå, og er innenfor de lovlige 7,5 du kan endre.( orginalt er ET37)

Så det skal nok gå bra dette;)

skal hente de i morgen så har ikke sjekka, men tror de er 8" siden de har 225 dekk på. lurer på å kjøre på med 10mm spacere uansett da, kan kanskje bli veldig pent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting du må tenke på er at de to bilene har forskjellige nav åpninger, slik at du må få tak i en senter-ring som passr i felgen og til navet på din bil.

takker, vært å henta de i dag og de var strøkne:) var faktisk

ET37 og 7" så da skal vlt være perfekt. Har ikke hatt de på enda da jeg holder på å senke og oppdaget en gåen demper som jeg må skifte. De AEZ felgene som er på bildet av bilen var fra en peugeot og der tror jeg nav str var identisk, de passet hvertfall perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får senket bilen kan du si om det subber? Har samme oppsett som deg og har en mistanke om at det vil ta i :s

hei,

har kjørt med bilen senka og de nye felgene i to dager nå og har ikke subba i det hele tatt. bor for tiden i verdal og der er det maaaange store fartsdumper så jeg er veldig fornøyd. Tenker du på inni hjulbuene går det også bra, framhjula er der det er minst klaring med mindre enn 1cm til styrekula, men ellers er plassen grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider