Gå til innhold

Begynne med drifting med lærlingøkonomi?

Ranger emnet


rikard89

Anbefalte innlegg

Skal du seriøst DRIFTE så er det kun japsebiler som gjelder.. Skal du derimot leke deg å herje/sladde så funker nok mye annet også! Når det gjelder driftebiler så finner du best kvalitet hos http://www.jdmgarage.no Nå også med knallpriser!!!

 

 

Hei!

 

Jobber som skipselektrikker, og tjener rundt 13-15k i mnd etter skatt. Har veldig lyst til å begynne med drifting. BMW turbo og nissan 200 sx står på ønskelista. Hva kan dere anbefale? Med tanke på at jeg ikke tjener stort enda, hvilken bil er mest vedlikeholdsfri og driftsikker?

 

Takker på forhånd.

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du seriøst DRIFTE så er det kun japsebiler som gjelder.. Skal du derimot leke deg å herje/sladde så funker nok mye annet også! Når det gjelder driftebiler så finner du best kvalitet hos http://www.jdmgarage.no Nå også med knallpriser!!!

 

dummeste jeg har hørt.. hvor har du det fra? Amerikanske biler er vel MINST like bra, se på f.eks Ford Mustang GT++

Det er snakk om penger og delelager, der er riskokerne greie, for man kan hente billige deler/drifteklare biler fra Østen..

 

Men for all del, vil man vise seg i bil laget av gamle fiskebokser og returplast, så bare går for det.. finns enkelte som sikter litt høgere;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor jeg har det fra?? Ja, det er vell bare å se på historien det! Er vell en grunn til at majoriteten av Norske, svenske, danske, finske, engelske, amerikanske, japanske osv... bruker japanske biler..

 

Hvis du pr nå ikke ser forskjellen så vil du heller aldri gjøre det!!! De få gutta som bruker amerikanske biler har millioner av kr i ryggen som spons slik at bila blir tilpasset drifting!

 

Har man et lavt budsjett så er det INGEN diskusjon hva man bør velge for å få til å drifte! Sladding kan man gjøre med alle typer biler.. Drifte er noe HELT annet!!!!

 

:)

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har man et lavt budsjett så er det INGEN diskusjon hva man bør velge for å få til å drifte! Sladding kan man gjøre med alle typer biler.. Drifte er noe HELT annet!!!!

 

:)

 

 

der er vi enige, men uansett ville jeg heller kjørt Volvo med propell, mye tøffere og går fint ann skrense godt..Litt vanskelig å få dem stive nok, men er veldig kurrant sålenge du ikke skal satse å komme med i D1.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du seriøst DRIFTE så er det kun japsebiler som gjelder.. Skal du derimot leke deg å herje/sladde så funker nok mye annet også! Når det gjelder driftebiler så finner du best kvalitet hos http://www.jdmgarage.no Nå også med knallpriser!!!

 

Nå syns jeg du bare skal ta å knipe igjen med dårlige salgsargument her!

Svaret mitt er forøvrig ha|||on..

 

Uansett. Det du trenger til drifting er en vellbalansert bil med noe krutt samt godt oppsett på understell.Det er det dèt handler om, ikke hvilket land bilen kommer ifra

Litt kunnskap og kjennskap til bilen er også greitt å ha med.

 

Hvorfor de beste gutta kun bruker japse?

Tja, kan det ha noe med at japanere såklart har lyst til å bruke japser siden de bilene kommer fra landet dems?

De japanske tunerne, og leverandørene av aftermarket deler har et lite forsprang på sånt kanskje?

Kan det ha noe med at de japanske firmaene kanskje oppdaget drifting lenge før andre?

Og når i h*lvette ble mustang japansk?

Og de sponsorne man får/har når man entrer ting konkuranser som D1. Hvor stor andel av dem er ikke japanske?

 

50 lapp på at det dukker opp noen overaskelser for deg de neste årene Mr.Leone

 

Siden du kommer med sånne påstander Mr.Leon, så fikk jeg enda mer lyst til å svi av kredittkortet så jeg får bygd M30 ferdig og trent litt nå i sommer bare for å bevise deg at det går ann å starte drifting med noe annet enn japse.

 

Hilsen fremtidig E firogtredve skrenser ;)

 

For å ikke gå helt på tryne OfT.

Hva med å legge av noen kroner vær måned i la oss si 8 måneder?

 

Si 5k (+ det som er til overs når neste lønning kommer,) så har du igjen 7 å bruke til neste lønning.

 

5.500 * 8 = 44000 å svi av på bil.

Da har du mulighet for å kjøpe en grei e30. Kanskje ta opp et forbrukslån og kjøp gamlebilen til ha|||on?

 

Og med den lønna di har du vell kanskje råd til å legge av enda mer?

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår