Gå til innhold

Alle pappa guttene på forumet!

Ranger emnet

Hansen89

Anbefalte innlegg

Slutt å grin fordi at det er folk som har bedre råd enn dere a.. Skulle nesten trodd dere satt i regjering. Om å gjøre å straffe de som har jobba seg til en formue og nekte dem å gjøre som dem vil med dem.

Syns det er fint at foreldre sponser nye biler til barna sine. Da slipper vi at _alle_ ungdommer kjører rundt i gamle dårlige trafikkfarlige biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal vel ikke si at jeg fikk alt jeg pekte på riktignok fikk jeg lappen fordi jeg ikke begynte å røyke det er en tin men når jeg var 17,5 år fikk jeg den gamle sliteren til mor og far der var en mazda 323 med gåen motor og slitene bremser og dempere reparerte bilen for penger fra sommerjobb det året og siden har jeg alltid kjøpt allt jeg har for egene penger og jeg syntes det føles riktig og jeg er stolt av det :)

Morten

91" volvo 940 Bruksvogn 533000 km 75" volvo 242 sladde vogn 75" volvo 242 langtidsposjekt 72" volvo b57 buss

86" volvo 745

Proud member of Volvo Skrensærlag :)

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg verken drikker, røyker eller snuser, bruker heller pengene på bil.

Eirik

u make me proud! :D

men det er helt det samme med meg :)

alle pengene er kun til bil ;)

Jeg snuser, drikker OG bruker penger på bil jeg!

Javisst bor jeg i Bærum, men jaggu bruker jeg mine egne penger på bil! Bor hjemme, betaler for det, men har fortsatt nok igjen av lønninga til å gjøre det jeg vil.

Så det er ikke såå vanskelig! Banken har penger, bare husk å betale tilbake ;)

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle får en viss hjelp av foreldrene, men det er feil å bare gi penger, det er slik i verden at man må jobbe for penger, og det er like greit å lære det bort i tidlig alder.

Vil du ha 1000kr, så må du gjøre noe for dem. Ikke nødvendigvis jobbe 10 timer i blodslit, det er bare et prinsipp :)

X 2. Jeg synes skillet går ikke nødvendigvis i om de har fått dyr bil fra foreldrene eller betalt for den selv,men om de forstår hva den kostet og innser at andre ikke har muligheten til sånt,og derfor verdsetter den realt... Ikke noe som er mer irriterende enn folk som har fått en bil til 200k som bare misbruker og herjer med den "fordi jeg fikk den...kosta ikke meg noe". Sånne folk fortjener å leve på sosialen's satser et år eller to så de skjønner den VIRKELIGE verdien av penger..

"Dårlig råd" er ikke å ha mindre enn 8000 kr i lommeboka etter å ha betalt regningene. Dårlig råd er å måtte snu på enhver forbanna krone i månedsvis for i det heltatt å ha tak over hodet og mat i skapet. EOD.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 år har en avtale at jeg bor hjemme gratis mot at jeg spar et fast beløp på BSU. Foreldrene min har betalt billappen min mot at jeg ikke beynte å røyke, mens mopedlappen betalte jeg selv. Foreldra min har ALDRI spyttet inn 1 kr til noen av min biler etc. Alt er slitt for å betalt av meg ALENE! Det er ikke verre en å ta en 2 årig utdannelse, også begynne å tjene penger som 18 åring..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er eitpar og tredve her.fekk lappen då eg var 18.resten i livet har eg måtte betale sjøl.viss det blir trangt med penger til mat så får eg låne.eg har jo unger å forsørge.er i fast jobb og tener 300 i året så det går relativt seint med mitt prosjekt.litt black jobs hjelper jo :) Må jo sei at det er forskjell på folk.alle burde lære seg å sette pris på ting dei eiger og det meiner eg ein lære av å måtte jobbe for pengene.Hadde eg vunne masse i lotto hadde eg nok kjøpt bil til mine unger då dei blir 18 men ikkje ka som helst bil :)

Eg må jo oxo sei at det fins jo folk som oxo finansiere bilene og alt dei eiger med salg og formidling av dop.dei tener penger på andre folks tragiske sjebne.Det er eg galen på......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21, fikk lappen av gamlingen og får hjelp hvis jeg sliter med penger.

Har billån og forsikring i mitt navn, leilighet, samboer, datter på litt over halvannet år, bikkje og jobber 150-180 timer nattskift i måneden.

Jeg jobber og sliter, men siden jeg ble sponset med lappen og får økonomisk støtte i en dårlig måned så er jeg vel en pappagutt jeg også da ;)

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor/til hva betalte faren din 10000kr? Nå ble jeg veldig nysjerrig. :P

Altså om en bil er verdt 10.000kr eller 1.000.000kr så er den ment for å bli brukt. Selv om jeg har en "dyr" bil, så kjører jeg gjerne fort på "ujevn" landevei. Ikke det at jeg ikke bryr meg om bilen, men jeg tar heller ikke på silkehasnker når jeg skal kjøre.

(Ødela sommerdekk settet i løpet av 4 måender, men nå styrer jeg unna de største hullene...)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt teit å spørre om sånt. Virker som du er ganske misunnelig på dem :P Får en her en Ferrari 550 Spider, flott for han, selv om han sikkert ikke fortjener den. Man skal ikke misunne seg over andres gleder, man skal heller si at det er fint for dem. :)

Og nei, jeg er ikke pappa-gutt. Må betale det meste selv untatt tøy og ting som ikke koster mye. Får kanskje 300 i uka der 100-150 av dem går til buss og resten til helga. Sikkert litt mer og mindre enn andre.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 år har en avtale at jeg bor hjemme gratis mot at jeg spar et fast beløp på BSU. Foreldrene min har betalt billappen min mot at jeg ikke beynte å røyke, mens mopedlappen betalte jeg selv. Foreldra min har ALDRI spyttet inn 1 kr til noen av min biler etc. Alt er slitt for å betalt av meg ALENE! Det er ikke verre en å ta en 2 årig utdannelse, også begynne å tjene penger som 18 åring..

Hva i Helv!!

du er 21 og kjører Sline ?

wtf jober du som ?

enten masse flaks i livet eller jobber du ræven av deg dag å natt =p

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider