Gå til innhold

Alle pappa guttene på forumet!

Ranger emnet

Hansen89

Anbefalte innlegg

• Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 months later...
Nesten alle guttene her med biler til 3-400.000, og er under 22 år er pappagutter. Hahaha. Tenker spesielt på 2 stk her jeg bor nå. Vel, nå er ikke bilene verdt så mye, men godt og vel 100.000, kjøper på felger, styling, trimmeutstyr, senkesett osv. Bytter dette like ofte som jeg fyller tanken min. Går på skole. Hvor får disse pengene fra?, jo mor og far. Begge er medlemer her på forumet.

Ser fint at du retter dette mot Jeg å JeanDaniel her på forumet, og ser fint at du faktisk kommer enda med et usaklig utsagn. Og hvordan i helvete vet du om vi har fått dette av mor eller far? Den bilen du snakker om som er verdt over 100 000,- har jeg betalt selv som egenkapital, + litt lån som jeg har betalt ved å jobbe fast utenom skole. Og den solgte jeg faktisk pga studier på BI. Og ikke noen av mine foresatte har satt sine kroner på mine prioriteringer. Men ja, far min spytta ut penger for forsikringa mi det første året med lappen. Men spar meg, de fleste er lei av dine innlegg av dumhet.

AUDI a6 1.8T MTM steg3 limousine

xNissan 200sx S14 95 SOLGT

xE230 W210 Mercedes KONDEMNERT

xgolf 3 vr6 SOLGT

xGolf gti g60 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler folk ikke at noen har feit bil og er like gammel som de? De fleste her inne jobber for pengene og prioriterer bilen over det meste.

Sikkert mange her (inklusive meg) med feit bil som enda bor hjemme, og betaler en lapp eller to i husleie til mamma for og bruke alt annet de tjener på bil.

Som regel så betyr feit bil et fett lån. Men de fleste her inne betaler for lånet selv, de betaler for bilen selv uten noe hjelp fra foreldra. Kanskje noen fikk pappa til og stille som kausjonist, men hva faen gjør det når man betaler selv?

Folk sutrer så jævlig at det er faen ikke sant. Om noen har noe som er fetere enn den jævla bilen din, så er de pappagutter?

Jesus christ.

Viser til feks canberra sitt innlegg over meg. Som beviser nok engang hvor utrolig feil folk kan ta. Snakk om missunnelse her.

Og la meg gjette. Folk vil vel svare noe sånt som:

"Jeg er ikke missunnelig, men jeg betaler alt selv og er ikke pappagutt!"

"Jeg vil heller ha en stygg golf jeg betaler selv, enn å kjøre bmw betalt av pappa"

"Jeg liker ikke pappagutter!"

"Jeg betaler for alt selv jeg, og jeg er mye kulere enn alle de stygge pappaguttene her på forumet."

Eller, min personlige favoritt, hva folk EGENTLIG burde svare:

"Jeg er en umoden liten gutt som ikke skjønner at folk faktisk kan jobbe ved siden av skolen og at ikke alle med biler til over 100k i en alder av 18 er pappagutter. Jeg er også sjukt missunnelig, men det tørr jeg ikke innrømme fordi da vil alle de voksne guttene på forumet le av meg!"

Blah!

Forøvrig så har mamma stilt opp som kausjonist på et lån som jeg selv betaler. Jeg bor hjemme, og betaler 2000 i husleie for og sitte på gutterommet og nerde. Det jeg har til overs av penger går til bil, klær, stuff, snus og alkohol.

Jeg DRITER egentlig hvor folk får pengene sine i fra. Om jeg ser en fyr på knappe 18 år, med rosa pannebånd, bling i øret osv som hopper inn i en FEIT ny bimmer, så tenker jeg bare "satan det ser dumt ut med pannebånd". En liten djevel inni meg tenker også "jeg hadde grusa den jævla 320en der LETT", men det er en annen sak :P Jeg driter vel tynt i om det er pappa som har betalt bilen, eller om gutter sitter med gjeld oppover øra.

Jeg er så piss lei av og se, i nesten SAMTLIGE tråder av verdi her på bilforumet. Folk bygger noe FETT, og får spørsmålet "Hvor får du penger i fra?". Om de svarer at "Det har ingen noe med" så er de pappagutter, også følger 2 sider med crap om hvorvidt de er bortskjemte eller ikke.

Folk som faen ikke takler at noen har noe litt feitere enn den RS-styla golfen sin, og som faen ikke fatter at det går ann og jobbe selv om man er ung. Jobb etter skole fungerer bra til og betale et lån som feks foreldra har kausjonert for. Men det var vel for mye og skjønne?

"Nei herregud! Siden jeg er 18, går skole og lever på stipend og ukelønn så er det jo KLIN umulig for meg og skjønne at noen på min alder jobber litt i ny og ned og faktisk har råd til og svi av noen gode tusen på bilen hver måned. Det MÅ være pappa som betaler!"

Grow, the, fuck, up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at noen faktisk er pappasnobber,care, men å rette dette til noen folk enn ikke kjenner synes jeg blir litt drøyt,da henviser jeg meg til Optus. Synes egenlig at denne tråden er målrettet til ingenting. Du har din egen bil, han har sin.finito

AUDI a6 1.8T MTM steg3 limousine

xNissan 200sx S14 95 SOLGT

xE230 W210 Mercedes KONDEMNERT

xgolf 3 vr6 SOLGT

xGolf gti g60 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om de er pappagutter da?:) Som faren min sa når jeg fikk et skrap "nå kan du ihvertfall si at dette er din egen bil, og ikke en du har fått eller låner av pappaen din":)

De fleste her jobber ville jeg tro. Jeg har ikke jobbet så jeg har så vidt penger for en skikkelig bil, men derimot så trenger jeg ikke mer enn transport+litt lyd:) Så er jeg fornøyd!

Så ZIP it and leave the "kids" alone:)

Jeg ville forresten hatt en del av disse pengene selv:D

Ford Orion 1990- Førstebilen:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok av gutter (og jenter) rundt her som får bil av foreldrene sine, med forskjellig respons. Går ikke på bilen, men på eieren. Om du blir oppfattet som pappagutt avhenger av om du har respekt for andre, eller har fordommer og er ignorant.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hele pappagutt-opplegget er egentlig noe tull.

Jeg vet at jeg ikke hadde sagt nei om fattern tilbød meg bil, uansett om den er ny eller gammel.

Grunne til at jeg reagerer som jeg gjør mot "pappagutter" er at jeg vet jeg aldri kommer til å bli en "pappagutt", og derfor er jeg rett og slett misunnelig! Jeg er fornøyd bare fattern hadde betalt forsikring på en bil til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv måtte betalt både bil og lapp selv. men så klart hadde ikke gjort noe og fått bil til mange tusen av muttern og fattern, men sånn er det ikke.. men klager ikke:P bruksbilen min er en gammal go sliter fra 84 til den ekstreme prisen av 7 lapper:P hatt mange motor stopp og mange tauinger hjem, men klager ikke:P gjør det bare enda fetere og få råd til nyere og sprekere bil med tiden:D

Opel manta a

Bmw e28 525i, Bmw e28 528i

Opel omega(rip)Mazda 323 RWD! (rip)

Bmw e30 Solgt.! Bmw e28 520 wrak

3X Volvo 240 Vrak./// FM4 GT Isaksen2k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal kalle meg? Pappa gutt eller mamma gutt!?

Kan si det slik at ja jeg bor hjemme, gratis!

alt jeg har av lønninger, DVS ca utbetalt 22.000kr + i mnd går på bil,samt at jeg får penger av mor til det jeg trenger for å kunne drive min hobby! Jobber døgnet rundt når jeg kan, jobber svart tjener penger og bruker dem..

Det er snakk om et budsjett på sikkert 300.000kr+++ i ÅRET! på bare bil og dritt jeg EGENTLIG ikke har behov for!

MEN!

du ser faen ikke meg løpe rundt med pannebånd og skrike at jeg har penger, at pappa har penger. komme med klysete komentarer som.. HEY! vet du hvem pappan min er!? når di blir snakka til osv. Tenker typisk bærums-stil i dette tilfellet!

Jeg er heller moderat men bruker penger på det jeg vil bruke dem på.. Har jeg ikke nokk? tar jeg opp lån! hva så?...

Er det virkelig noe galt i å bruke penger på det man vil når man ikke har andre prioriteringer?

Nå i desember får jeg unge! i halvt år har jeg og kjerringa satt inn penger hver mnd på en egen konto til ungen som skal brukes av han når han blir stor og underveis til ting og tang!

Den ungen skal skjemmes bort som faen og skal få alt han vil og ønsker!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden burde jo egentlig hett "hvem av dere bor fremdeles hjemme?". Er når man flytter ut fra mamma og pappa at man virkelig får merke pengegaloppen! ;)

Blir ikke spesielt imponert når folk på 20-23 eier en dyr bil, mens de ennå bor på gutterommet...

Hehehe er sant det :) jeg er nok en av de typene, men snart flytter jeg ut og da ryker den nyeste bilen min om jeg skal ha råd til husleie, strøm ++ :)

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobba for bila mine sjøl gitt, ikke fått noe som helst. Og det er jeg glad for... :) Lærer litt mer på den måten.

EDIT: Jeg fikk forresten billappen, når jeg tenker etter.

Den første bilen min sponset Statens Lånekasse (Stipend på skolen).

Ellers har jeg kjøpt alle bilene mine selv... :) Og ikke minst sykkelen, pluss alle bildene og sykkeldelene jeg har kjøpt. Huff... tenk så mye penger jeg kunne ha spart om jeg ikke var bilinteressert!!!

lurt å si når du lagde nettside for kronerulling til deler til bilen din for en god stund sida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle guttene her med biler til 3-400.000, og er under 22 år er pappagutter. Hahaha. Tenker spesielt på 2 stk her jeg bor nå. Vel, nå er ikke bilene verdt så mye, men godt og vel 100.000, kjøper på felger, styling, trimmeutstyr, senkesett osv. Bytter dette like ofte som jeg fyller tanken min. Går på skole. Hvor får disse pengene fra?, jo mor og far. Begge er medlemer her på forumet.

haha, ler meg ihjel.

At det går ann å være så jævli trangsynt.

Hør nå her, jeg eier bil til kr 263000kr og har en leilighet til 1.4mill. Har ikke fått et rødt øre av mine foreldre og jobber for pengene mine. Jeg jobber innen anlegg og tjener helt alminnelig lønn som så mange andre. Om du kjører søppel og ikke har råd til å koste på bil osv, er ikke mitt problem eller noen annens problem. Det handler om PRIORITERING av pengene.

Dette tar jo helt av, går ikke ann å dra slike konklusjoner når man faen ikke har peiling.

Om man er ung, so what? jeg er 21år, er jeg pappagutt?????

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider