Gå til innhold

Alle pappa guttene på forumet!

Ranger emnet


Hansen89

Anbefalte innlegg

haha, ler meg ihjel.

At det går ann å være så jævli trangsynt.

Hør nå her, jeg eier bil til kr 263000kr og har en leilighet til 1.4mill. Har ikke fått et rødt øre av mine foreldre og jobber for pengene mine. Jeg jobber innen anlegg og tjener helt alminnelig lønn som så mange andre. Om du kjører søppel og ikke har råd til å koste på bil osv, er ikke mitt problem eller noen annens problem. Det handler om PRIORITERING av pengene.

Dette tar jo helt av, går ikke ann å dra slike konklusjoner når man faen ikke har peiling.

Om man er ung, so what? jeg er 21år, er jeg pappagutt?????

 

Nei du har ikke lov! Her gjelder nemlig janteloven!

Du kan da bare ikke være rikere,smartere enn andre?

Hvorfor skal du ha en rik pappa og ikke alle andre?

 

Tok du dn:p?

 

Nok en gang, glad for at folk lykkes her i verden! go on!

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei du har ikke lov! Her gjelder nemlig janteloven!

Du kan da bare ikke være rikere,smartere enn andre?

Hvorfor skal du ha en rik pappa og ikke alle andre?

 

Tok du dn:p?

 

Nok en gang, glad for at folk lykkes her i verden! go on!

 

hehe, er bare at det provoserer så fælt at folk trekker slike slutninger basert på sjalusi...

enig med deg, glad folk får ordnet seg selv og lykkes med det!

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ler meg ihjel.

At det går ann å være så jævli trangsynt.

Hør nå her, jeg eier bil til kr 263000kr og har en leilighet til 1.4mill. Har ikke fått et rødt øre av mine foreldre og jobber for pengene mine. Jeg jobber innen anlegg og tjener helt alminnelig lønn som så mange andre. Om du kjører søppel og ikke har råd til å koste på bil osv, er ikke mitt problem eller noen annens problem. Det handler om PRIORITERING av pengene.

Dette tar jo helt av, går ikke ann å dra slike konklusjoner når man faen ikke har peiling.

Om man er ung, so what? jeg er 21år,

er jeg pappagutt?????

 

JA! visst fan , du er den størrste her !

kan drite deg ut at du tjener så mye til å ha råd til alt det :)

 

isåfall hvis det er sant så vil jeg gjerne vite hvilken skole og linje du har gått på ;)

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok av gutter (og jenter) rundt her som får bil av foreldrene sine, med forskjellig respons. Går ikke på bilen, men på eieren. Om du blir oppfattet som pappagutt avhenger av om du har respekt for andre, eller har fordommer og er ignorant.

 

 

Eirik

 

 

sier meg enig med Eirik her.. kan fint kjøre en perverst dyr bil så lenge du klarer å skjønne at du ikke er verdt ei krone mer enn andre folk. Eller tru at du er noe kulere.

det er fjortis, med mindre du kjører mercedes fra tidlig 80-tall, da er du det:thumb hehe. (litt ironisk)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp sånne tråder som dette, og kritikerne av "pappaguttene", og holdningene som utvises her, som er med på å dra veldig mange mennesker sin oppfatning av seriøsiteten til Bilforumet ned i søla.

 

At en tråd om det emnet her klarer å bli så langt er overraskende.

 

Voks opp. :)

[o] '98 BMW 520i

[X] '94 BMW 316i Compact

- Vil det ikke, så skal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! visst fan , du er den størrste her !

kan drite deg ut at du tjener så mye til å ha råd til alt det :)

 

isåfall hvis det er sant så vil jeg gjerne vite hvilken skole og linje du har gått på ;)

 

det er helt sant, btw bor jeg 60mil fra foreldrene mine,

har stått på egne ben siden 2004.

Gikk to år på tomb videregående byggfag og vk1 tømrer, men er ikke det jeg driver med, nettopp pga dårlig lønn til vanlige ansatte uten mesterbrev.:)

Jeg jobber med diamantboring jeg, styrt boring, boring i fjell og løsmasser. ingen her som vet riktig hva det er vil jeg tro, oisann, kanskje derfor det er litt godt betalt, fordi det er INGEN skole for det i norge, men en i sverige.

Dvs alt må læres innen firma(noe jeg har gjort) og de betaler godt for å ha og beholde slike ansatte.

Ikke kom her og kall meg pappagutt, jeg HATER sånnt...

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! ;)

DEEEER har vi forklaringen på alt ;)

 

diamanter ja , ikke så dum du

men om du hadde fortsette som tømrer så hadde du nokk enten bodd hjemme å kjørt bil til tja under 60k og jobbet rææven av deg! =)

 

tror nok jeg skulle greid leil til ca 800k og bil til 250k da oxo:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

fikk to poeng på testen!!! Da er jeg nok en ekte pappagutt :)

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med å spare til snøscooter da jeg var 12.. fikk tak i en til 10k to år etter, fattern var med å pruta, det var det eneste. Fikk deretter jobbe en sommer å fikk da penger til en bil. den ga jeg 5k for og har nå brukt 6 lønninger på den... Har aldri fått hjelp økonomisk av mine foreldre når det gjelder slike "dyre" ting, bortsett fra skolebøker da jeg begynte på videregående.

- 2005 Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lappen

Pappa betalte bilen min (penger som han har LÅNT av meg) billiger enn å gå i banken hehe, 35 000.

 

Ellers så har jeg jobba siden jeg var 13 og satt inn minst 20 000 i året, alt regna til bil. Har egentlig vært veldig flink til å spare, og investert litt smart, Kjøpte statoilaksjer for noen år siden for 30 000 og tok ut 100 000 her for noen mnd siden.

 

Går på skole til 3 hver dag og jobber hver eneste dag etter det + lørdag og noen ganger søndag for å ha råd til å ha bilen.

 

Bilen vurderes solgt til fordel for en 200 sx s14a, det eneste som hindrer meg er vel forsikringa.

 

pappa var så snill å spanderte full tank til meg en gang 700kr, skjønte etterhvert at det var mamma sitt bensinkort han hadde brukt hehe.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Wow! Fin "jeg har jobbet hardest for penga skryte tråd". Hvor smart er det egentlig å ta billån som 18 åring? Bedre at foreldrene gir deg en startkapital og hjelper deg i gang isteden for at du sitter på lån med høye renter.

 

Skulle likt å hørt at en av dere NON pappagutta her hadde sagt nei takk hvis faren din vant på lotto og hadde kjøpt en bil til deg.. Ikke det at jeg liker sosseklysene som leker deilige i pappas bil ;)

 

Just my 50 cent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår