Mr_Q Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Er det forskjell på å kjøre pappas dyre bil og det å få masse penger til bil? poeng... Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Er det forskjell på å kjøre pappas dyre bil og det å få masse penger til bil? hehe ja;) for da har du i det minste din EGEN;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 ALTSÅ satt på spissen da! seff forsvinner ikke ALLE 20 hver eneste helg lissom men ene mnd bruker jeg ikkeno andre mnd bruker jeg 3 ganger mere enn jeg har, og da kommer mor til unnsetning;) 1,3 mill delt på 2 er 650store i året! :P Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Tosk robert ;) Er jo akkurat det samme, om bilen står i pappas navn så kan jo du eie den allikevel :) Haha. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 fordi det er forskjell på å bli sponset av mor, enn av far.. Hahahaha... "ok" Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hi-Fi Lasse Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Starta å jobbe i 8.klasse på Hi-Fi klubben, har jobb der fremdeles men er rørleggerlærling nå. På ungdomskolen fikk jeg 200kr i månedslønn også fikk jeg månedskort på bussen på vgs. Ellers så får jeg aldri noe. Nå har jeg bil som er verdt ca 150k, svært lite problem og betale ned den egentlig. har igjen 96k på lånet. Ikke at den er noe vanvittig dyr eller spesiell sett i forhold til hva enkelte andre har, men får en del kommentarer, spesielt av eldre som synes det er drøy bil for en på 19år Alt er snakk om prioriteringer. Selv kunne jeg gjerne vært flinkere med lønningen, syns det er greit og ha noe å betale litt på, fort gjort for mange og bruke opp hele lønninga på fyll og faenskap samt mat og det generelle pengesluket du ikke har noe igjen for senere. Siter Lek forsiktig, voksne kjører Bmw E46 320i - svart som natta ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onesome Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 egentlig kjempe bortskjemt.. jeg kjører rundt i ferrari lissom :D (tror jeg da) Siter Stjælt både bilen og lappen member of http://www.midnightclub.no http://www.girlsgofast.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Starta å jobbe i 8.klasse på Hi-Fi klubben, har jobb der fremdeles men er rørleggerlærling nå.På ungdomskolen fikk jeg 200kr i månedslønn også fikk jeg månedskort på bussen på vgs. Ellers så får jeg aldri noe. Nå har jeg bil som er verdt ca 150k, svært lite problem og betale ned den egentlig. har igjen 96k på lånet. Ikke at den er noe vanvittig dyr eller spesiell sett i forhold til hva enkelte andre har, men får en del kommentarer, spesielt av eldre som synes det er drøy bil for en på 19år Alt er snakk om prioriteringer. Selv kunne jeg gjerne vært flinkere med lønningen, syns det er greit og ha noe å betale litt på, fort gjort for mange og bruke opp hele lønninga på fyll og faenskap samt mat og det generelle pengesluket du ikke har noe igjen for senere. Men bor du for deg selv, med egen leilighet/hus osv? Er jo først da man merker det økonomisk og du hadde kanskje ikke hatt en E46 coupe da i en alder av 19 år? :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hi-Fi Lasse Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Men bor du for deg selv, med egen leilighet/hus osv? Er jo først da man merker det økonomisk og du hadde kanskje ikke hatt en E46 coupe da i en alder av 19 år? :) Hadde nok vært litt mer spinkelt hadde jeg bodd for meg selv ja, kunne egentlig hatt både bilen og et lite krypinn, men da måtte jeg slått litt ned på en del ting jeg egentlig ikke trenger og bruke penger på. Som sagt snakk om jobbjobbjobb og prioriteringer : ) Men denne tråden omhandlet jo egentlig om man fikk bilen av pappa eller om man måtte stå for økonomien selv. En ting er iallefall sikkert, de som jobber litt for ting setter MYE større pris på det når de får det :) Siter Lek forsiktig, voksne kjører Bmw E46 320i - svart som natta ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Akkurat det med å bruke for mye penger på mat har jeg problemer med :P Jeg drøyer de fine bilene til jeg får fagbrev. Da flytter jeg ut, og kjøper meg en amerikaner, og sikkert en bil til eller to :) Har just fått dykkersertifikat, og skal kjøpe utstyr til ca 12 000. Til neste år påbegynner jeg tung mc lappen, og skal i tilegg ha en tysklands-tur. Når man er lærling, og tjener 80-90k/året er det snakk om "store" investeringer. Skal muligens også ha en sykkel etter lappen, og da blir det kanskje et lån på 40-50k. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Å skjemme bort unga sine noe av det dummeste man kan gjøre. :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onesome Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 herregud.. viss foreldra har lyst til å betale for morroa.. hvem faen er dumme nok til å si nei??? Siter Stjælt både bilen og lappen member of http://www.midnightclub.no http://www.girlsgofast.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprøøbilgutt Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Jeg er en gutt på 17 år, har arvet en ganske så høy sum av min oldefar, men jeg for ikke brukt dem før jeg blir 18 år :( litt kjipt egetnlig.. Tenkte jeg skulle kjøpt meg bil osv nå som tiden er kommet. Jeg kjøpte meg moped sjøl, lappen betalte jeg sjøl, lettlappen betalte jeg, og lett sykkelen min. Dette har allstå kommet på nesten 60000,- nå, og jeg er egentlig jæævlig glad jeg har litt og rutte med fra min oldefar. Har aldri fått no særlig med penger fra foreldre, eneste er jo ukelønn på 200kr. Jeg vil snart komme meg ut i arbeidslivet og se åssen det blir! Gleder meg enormt til det, og tjene egne penger er alltids digg!! Jeg skal få utdanning i lakkering, har nå gått 2 år på vgs trives med og gå transportlinja. :) Håper på og få utdanna meg billakkerer etterhvert :) Siter - Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT - Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt - Audi A4 1.8 - VW Passat 1.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geordie Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Jeg har ikke bil, men har pappas Audi A6/ mors Yaris til disposisjon når det trengs. Jeg bor hjemme, er fulltidsstudent og jobber endel. Om jeg hadde spurt fattern hadde han nok hjulpet meg godt på vei med bil. Men jeg skal kjøpe min første bil nå, og dette uten hjelp fra dem. Hvis jeg henger etter en måned tar nok de og hjelper meg. Men hva er galt i det? Jeg ser overhodet ikke på meg selv som noe pappagutt. Jeg har kompiser som har fått Golf 5 GTI, flett ny Audi A3 2.0, Audi S2, Audi RS4, Toyota Celica Carlos Sainz o.l, og dette har jeg ingenting i mot. Om vennene mine /foreldrene deres har lyst å gjøre det sånn, hva faen har jeg med det og gjøre da? Det er klart jeg også kunne tenkt meg en slik bil, men aller helst vil jeg være økonomisk uavhengig av noen som helst (med unntak av banken). Men om noen andre ønsker noe annet, så driter jeg 100-0 i det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Jeg er snart 22år, har en 240 Turbo som jeg har kostet på over 200.000,- siden jeg kjøpte den for fire år siden. Kjøpte i fjor en 87 E30M3.. Når man har to slike feite biler (synst jeg da) så er problemet her at folk er misunnlige og det skal gå utover den som har baller og bein nok i nesa til å gå i banken å låne seg penger til noe man brenner for. Senest for to uker siden ble M3en spyttet på og kastet stein på av en eller annen full idiot. Jeg har fast jobb som Automatikkmekaniker og muligheten til å jobbe så mye overtid jeg bare vil. Går to uker dag og en uke kveld skift. Jobber man, så tjener man penger!! Jeg ser hvertfall ikke på meg selv som bortskjemt. Irriterer meg over folk som blir "sponset" av foreldra men skal legge sjul på det hele tiden. Er det så vanskelig å si at jeg ble sponset av pappa eller mamma? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg