Gå til innhold

Dynamo, hvilke passer ?

Ranger emnet


Zack

Anbefalte innlegg

Hvordan sjekker jeg enkelt hvilke dynamo i fra Golf 2 jeg kan bruke på min GTI 8v ? Evt. forskjeller ? Ser de har mangen som er ferdig krommet i tryskland osv. men det står som regel kun at dem passer Golf 2, ikke hvilke type? :( Surt å punge ut for noe så dyrt om det da ikke skulle passe hehe....

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir kanskje det her noe o.t, men om det ikke er dynamoen, og heller børstene som er defekte- så har jeg børster til motorola dynamo liggende. Sitti på bil i kanskje 25 mil, aldri fungert på den bilen (pga defekt diodebro i dynamoen). Med andre ord; helt nye! Kjøpte de i påsken på Mekonomen for ca 600 kr.

http://www.mekonomen.no, delenr: 20-130681. Kan selge de for 300kr, befinner seg i Kristiansand.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er Diesel skal de være like på alle 8v...

 

hm.. alle 8v asså ? har hørt rykter om at f.eks dynamo fra en G60 ikke passer over på en vanlig GTI 8v med tanke på reimhjul og fester? Min er forøvrig en GTI fra 1985 :P

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette kan hjelpe..

 

Om jeg ikke tar helt feil har din motor, motorkode GZ. Nedenfor vises en liste over dynamoer, motorkoder og delenummer.

2090m10.jpg

 

Vil samtidig henvise deg til et innlegg av Housey, post nr. #14 som viser en liste med motorkoder:

http://www.bilforumet.no/golf-ii/168051-tekniske-data-golf-2-a.html#post1861254

 

Edit:

Ser at der er en litt mer oversiktlig liste i Golf II infotråden, som er sticky..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår