Gå til innhold

Vaske motor

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Jeg har dynka de fleste delene i avfetting og la de i bløt i varmt vann, en del gikk av men... skal prøve grønnsåpe seinere.... eller no ordentlig motorvask greier. Får sikkert kjøpt no billig på biltema?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på Torshov og kjøpe motorvask...

Appropos, ser blokka på motoren er lakkert / malt... vet ikke om den er dette originalt? Uansett, malingen begynner å flasse av og det tyter litt rust (Smått, ikke store greiene)... hvis jeg skal lakke denne igjen, trenger man no spesiell maling? Blir jo ganske vamt... Og det skal vel ikke maling der toppen skrus på?

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Skal på Torshov og kjøpe motorvask...

Appropos, ser blokka på motoren er lakkert / malt... vet ikke om den er dette originalt? Uansett, malingen begynner å flasse av og det tyter litt rust (Smått, ikke store greiene)... hvis jeg skal lakke denne igjen, trenger man no spesiell maling? Blir jo ganske vamt... Og det skal vel ikke maling der toppen skrus på?

da må du ha varmebestandig lakk.. fås kjøpt til og med på statoil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

bitte litt offtopic: hørte av en bilmekaniker at dem pleide å bruke grønnsåpe når de vasket bilene. blir vel ei beskyttende hinne som er lett å få rein igjen.

dette er den gamle typen på boks som beskytter bra, den flytende hjelper nesten ikke i forhold.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaska litt mer i dag... tok en bøtte med vann og helte opp i litt av hvert som jeg fant i skapet på badet... spraya litt white-sprit på delene og la de i vannet... funka rimelig effektivt.

Hvis noe av det er skadelig for motoren / delene har jeg driti meg skikkelig ut hvertfall... :rolleyes:

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider