Gå til innhold

ledningsnett skjema

Ranger emnet


rønnes

Anbefalte innlegg

skal koble opp datasprut på det originale el nettet slik at jeg har mulighet til bytte i mellom originale styrings enheten til data sprutet hvis jeg vil,slik at jeg trekker ut tenningshjernen og bensinhjernen når jeg kobler til datasprutet, så da lurte jeg på om noen hadde skjema over ledningene som går ut i fra hjernene.. er en 96' fk, bruker 940 nett, som sikkert ikke spiller noen rolle for ledningene, er vel de samme hjernene.

 

Takker

mvh V.R.G

Selges: 240 '86 GLE, grå( fargekode: 177) med Fondmetal felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal gjøre dette må du kjøre LMM på datasprutet også... Husk det... Vist ikke må du koble om noen av ledningene til luft temp føler. Må også koble om ledningene til TPS en da den ikke er koblet riktig til et datasprut. Så blir nok desverre ikke bare å bytte om når du er ferdig.

 

Men koblingsskjema finner du på FAQ sidene på turboperformanceclubb sine forumssider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal gjøre dette må du kjøre LMM på datasprutet også... Husk det... Vist ikke må du koble om noen av ledningene til luft temp føler. Må også koble om ledningene til TPS en da den ikke er koblet riktig til et datasprut. Så blir nok desverre ikke bare å bytte om når du er ferdig.

 

Men koblingsskjema finner du på FAQ sidene på turboperformanceclubb sine forumssider

 

hvorfor må jeg kjøre LMM? kan jeg ikke bare nappe ut kontakten og ta bort LMM`n . skal jo kjøre med mapsensor, skal jo ikke bar bruke hele lednings nettet, bare d mest vesentlige for å få den til å gå først. bruker et sånt wiring harness kit som de selger på diyautotune.com... noe ledninger må jeg jo legge opp uansett. bare jeg ikke låser meg helt fast med datasprutet...

Selges: 240 '86 GLE, grå( fargekode: 177) med Fondmetal felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor må jeg kjøre LMM? kan jeg ikke bare nappe ut kontakten og ta bort LMM`n . skal jo kjøre med mapsensor, skal jo ikke bar bruke hele lednings nettet, bare d mest vesentlige for å få den til å gå først. bruker et sånt wiring harness kit som de selger på diyautotune.com... noe ledninger må jeg jo legge opp uansett. bare jeg ikke låser meg helt fast med datasprutet...

 

Joda... kan self sløyfe LMM. Men trodde påenget var å bare bruke org ledningsnettet. Og det går ikke uten å koble om på det. Du må koble om ledningene til TPS og du må ha ledninger til luft temp giver. I tillegg er dysene på org sprutet koblet paralellt. Altså ALLE dysene åpner på en gang. Det går self å koble seg inn på en del av org nettet. Og så legge opp ekstra ledninger til IAT og TPS. Det jeg gjør er å bare bruke ledningene fra lmm til disse funksjonene.... Men da blir det jo permanent.

 

Alt av strøm, pumperelee etc etc bruker du bare org..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp...var sånn jeg tenkte det ja. tanken med det var at jeg skulle bruke mest mulig av det jeg kunne uten å ødelegge for mye av lednings nettet. skal ikke kjøre sekvensielt sprut så det har ikke så mye å si at det. er bare MS vi snakker om så. du brukte ledningene som opprinnelig gikk til LMM til IAT og TPS istedenfor, bare å strekke ledningene fra der kontakten til LMM`n står til de to sensorene..hmm ganske smart, takk for tipset. forresten...er det noen som har fått til å bruke svinghjulsensor på MS i stedenfor hallgiver på fordeleren? hører mange prakkes med dette?

Selges: 240 '86 GLE, grå( fargekode: 177) med Fondmetal felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår