turbokano Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 hvordan ser sleperingene ut da? har vært ute for at de har vært slitt,da hjelper det ikke så mye at børstene er bra. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet November 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 Vet ikke, men er usikker på om det er dynamoen. Det som var rart var at det skjedde brått, og ute på banen. Derfor har jeg litt tro på at det kan være en ledning som har røket/hoppet av... Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Sett en prøvelampe direkte mellom pluss på batteriet, og D+ på dynamoen. Hvis den ikke lader da, er det dynamoen. Forutsatt at dynamoen har jording, og at B+ er tilkoblet batteriet. EDIT: Har den ekstern regulator, vil jeg kanskje holde en knapp på at det er den. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet November 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Originally posted by Larsern Sett en prøvelampe direkte mellom pluss på batteriet, og D+ på dynamoen. Hvis den ikke lader da, er det dynamoen. Forutsatt at dynamoen har jording, og at B+ er tilkoblet batteriet. EDIT: Har den ekstern regulator, vil jeg kanskje holde en knapp på at det er den. Batteriet sitter bak :( Men vi har vel målt på den tykke strømledningen som kommer fra batteriet tror jeg. Eller hva, Eirikoo? Det er ikke ekstern regulator... Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Hvis det ikker er ladelampe så må det vel være ekstern regulator. Magnetiseringsstrømmen går jo gjennom lampa, er styrestrømmen det. Men oftest skal den begynne å lade på turtall uanz Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRA Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Er det orginal dynamo og ledningsnett som sitter i bilen? Hvis det er det, så mener jeg at det skal være ekstærn regulator på den, også en sikring som heter gen, eller ign litt forskjellig fra modell til modell! Hvis det er en dynamo med innebygget regulator, så er det bare å måle at dynamoen er koblet til batteriet (B+) og selvfølgelig til gods (minus), så som nevnt tidligere sette en + spenning bort på D+ på dynamoen, da skal den begynne å lade, hvis ikke så er dynamoen deffekt:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Originally posted by FSR Batteriet sitter bak :( Men vi har vel målt på den tykke strømledningen som kommer fra batteriet tror jeg. Eller hva, Eirikoo? Det er ikke ekstern regulator... Vi målte jo enkelt og greit på plussterminalen i motorrommet. Prøvde å komme til på dynamoen, men kunne ikke lese av hva terminalene hvar for noe, da det lå div vannrør osv i veien. Gutter, husk at dette er en rallybil da, så det er ikke sikkert at det stemmer med å sammenligne med orginale biler. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Originally posted by TRA Er det orginal dynamo og ledningsnett som sitter i bilen? Hvis det er det, så mener jeg at det skal være ekstærn regulator på den Hvor sitter den vanligvis? Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRA Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Originally posted by eirikoo Hvor sitter den vanligvis? Vanligvis sitter den på venstre side i mottorummet skrudd fast i karroseriet foran støtempertårnet med to skruer, det står ofte IC regulator på den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixanio Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 hmm.. jeg har samma problem tror jeg. når jeg kjører begynner lysa å slukna etter en stund.. turtellern funker ikke.. så¨er alt lysa borte.. etter en stund stopper kjerra.. jeg er ganske sikker på at det er dynamo. kan det være noe annet? jeg har ikke peil.. hvis det er dynamo så kjøper jeg en ny imorra.. litt kjipt hvis det er ikke dynamo.. Siter - 87 Mitusbishi Colt chicken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Februar 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Det var dynamoen på min hvertfall... Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg