Gå til innhold

Trøblete Golf 2 (Motorproblemer)

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Golf jeg skal bygge opp til dama.

Den var opprinnelig en 1.3 liter, men har fått donert en 1.8 motor med Monopoint?? innsprøytning (Elektronisk forgasser opplegget).

 

De første 14 dagene etter motorbytte gikk den som et skudd (Faktisk riktig bra!), men nå har den begynt å kødde litt. Plutselig drar den seg opp i 4000 RPM, og om du kjører så gir den da gass av seg selv. Den fusker som et uvær, og skyter flammer og smeller litt i ny og ne.

Dette kommer og går som det vil. Plutselig drar den opp på turtall, og plutselig går det over igjen.

 

Noen som har vært borti noe lignende?

Ledningsnettet ble litt klipp og lim, så det første som slo meg var at det kunne være en el. feil... men siden det fungerte perfekt de to første ukene så ble jeg litt tvilsom.

Så tenkte jeg på denne forgasseren, om det er der problemet ligger. Denne har jo en tomgangsmotor som åpner gasspjeldet elektronisk...

 

Tanker og innspill her? :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg hadde litt lignende problem med min Golf.

Det viste seg at en gummiring til kjølesystemet var gått og den lakk litt vann inn i sylindrene. Den dro den opp mot 4000 om, når den stod i fri, men skjøt ikke flammer.

 

var 90mod med automat, så jeg aner ikke om det kan være det samme, men bare en tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Men jeg hadde litt lignende problem med min Golf.

Det viste seg at en gummiring til kjølesystemet var gått og den lakk litt vann inn i sylindrene. Den dro den opp mot 4000 om, når den stod i fri, men skjøt ikke flammer.

 

var 90mod med automat, så jeg aner ikke om det kan være det samme, men bare en tanke.

 

 

Dette er litt spennende.. For kan undres om det er akkurat det som er med bilen min også. Har også problemer med omdreiningene i fri til tider, og vet at det lekker vann.

 

Så når du fikset det, slik at det ikke lakk vann mer fungerte alt fint igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst å si vokstermostat.. Jeg har sånn ca. null kjennskap til monopoint.. Om du har vokstermostat, sjekk denne, eventuelt sjekk om chokespjeldet(?) lukker/åpner slik det skal.. :P

 

Siden du nevner det, så har jeg hatt det problemet. byttet vokstermostaten, og det hjalp...en stund, men nå kommer det og går litt. Liker å kalle det "Herbie-fakter", siden den gir gass av seg selv og starter opp etter at jeg har stoppet motoren. ( og går høyt på turtall)

 

Er et par stykker som har sagt at den kan ha gått igjen siden jeg ikke har etterjustert tenninga.

Vet du i såfall noe om det?

- 2001 Audi A6 Allroad 2.5 TDI

- 1985 VW Golf 1.6 gl
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår