Gå til innhold

mister ladetrykk. hvorfor?

Ranger emnet


Øyvind Gantenbein

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

justerte staget 2 og en halv runde inn istad og da gikk det ikke mere inn. det hjalp ikke no, så jeg kjøpte start gass og spraya på slanger, innsug, dyser osv. fant heller ikke noe feil. mulig eksosen min det er noe galt med kansje? får se imorra. litt rart at det skal være bensina som gjør detta, men det skjer jo når jeg kjører på 99 oktan. får kjøre den tom og fylle 98 oktan. men syntes det er rart et den skal dette ned 0.5 pga bensina. rare greier detta her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig at bensin skulle ha skylda..

 

Kan jo være turbinhuset som har sprukket evt. mistet en bit rundt der klaffen tetter inntil. Er der de sprekker,for det gjør de før eller siden uansett..

 

Kan være flere ting som gjør at trykket er mindre,men at det er oktantallet på bensin er veldig usannsynlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det KUN ladetrykket det skjer noe med? Ikke noe tenning som er mongo? Butter ikke på et visst turtall?

Over hodet ikke noe annet som kan tyde på at det er noe annet som har skylden?

 

Isåfall ville jeg bytta wg :)

Lån en av en kammerat eller noe! er jo bare 2 skruer så tar du av hele driten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt at problemet med tenningsbank skulle oppstå med å gå opp fra 98 til 99 super.

 

Det funker vel helst andre veien med bank.. 98-95 oktan i såfall..

 

Men at det skulle bli så mye bank at man ikke får trykk??

 

trykket kommer jo uansett,siden turboen bryr seg fint lite om hva som skjer inni sylinderen før/under forbrenningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen fare.

 

dette er bare bilen som straffer deg for å ha kasta bort penger på å fylle 99okt v-power...

 

fyll på skikkelig 95/98okt og du vil merke at det både er billigere og går bedre :)

 

 

 

Regner med at noe her er ironi... Håper det hvertfall

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg finner ikke ut av detta jeg. har skjekka alle slanger, spraya startgass på slanger/rør, kontrollert slakk i turbo'n, demontert lyddemperen (tilfelle den hadde blitt tett), kobla vekk wg-slangen. begynner å gå tom for ide'er. kan tett katalysator forårsake detta? den er 2-3 mnd gammel så jeg har ikke tatt den av for å skjekke. jælig kjedlig detta her.

 

edit: er heller ikke no galt med tenning osv. bare ladetrykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er rimelig hard å dra i. når jeg justerte så brukte jeg blåsepistolen for og montere det igjen. kan den være defekt forde om den er hard?

 

hmm, da vet jeg faen ikke hva som kan være galt..

 

om den ikke er slapp vet jeg ikke..

er jo den som regulerer wastegate flappen.

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hatt av eksos sida. har heller ingen ulyder eller "unormal" eksosrøyk. skal prøve å ta av kat'en imorra

 

En tett kat fører som regel til at en ikke får opp turtallet og

at motoren blir jævlig treig,ditt problem er vel lite trykk. men ikke noen andre symptomer..

 

Men for all del,sier ikke konsekvent at det ikke kan være den sef.

 

Ville tatt en titt på turbinhuset med det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår