Gå til innhold

Turbo problem igjen.....

Ranger emnet


Ving72

Anbefalte innlegg

Hvorfor så "sikker" på at det var en slik bil? Du har rett. Har du hørt om problemer med slike før? Eventuelt hvilke? HJELP.

Har kanskje en løsning, men vet ikke. Opp på motoren til venstre når du står forran, bake på enden av den, står en rund dings med et stag på. Det er kanskje det spjeldet i bakkant av denne ventilen som ikke fungerer. Hva heter denne delen og hvor får jeg tak i den? Mulig det ikke lukker/åpner skikkelig. Jeg vet ikke. Er begynt å bli litt lei og oppgitt og fattig. Har noen ideer, bildeler, navn, m.m. Kan noen si et eller annet????Eller er det bare å skrote hele motoren/turboen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hvorfor så "sikker" på at det var en slik bil? Du har rett. Har du hørt om problemer med slike før? Eventuelt hvilke? HJELP.

Har kanskje en løsning, men vet ikke. Opp på motoren til venstre når du står forran, bake på enden av den, står en rund dings med et stag på. Det er kanskje det spjeldet i bakkant av denne ventilen som ikke fungerer. Hva heter denne delen og hvor får jeg tak i den? Mulig det ikke lukker/åpner skikkelig. Jeg vet ikke. Er begynt å bli litt lei og oppgitt og fattig. Har noen ideer, bildeler, navn, m.m. Kan noen si et eller annet????Eller er det bare å skrote hele motoren/turboen?

 

Heisann

 

Kan ikke si jeg har hatt samme problemet i den forstand du forklarer det. Men... jeg har hatt problemer med intercooleren, og da forekom sånn ca samme symptomene som du forklarer. Nå er du jo langt på vei med feilsøkingen din, og det ligger jo an til at noe er galt med turboen da denne lader altfor mye, som du selv sier.

Da jeg hadde problemer med intercoolern, eller rettere sagt en slange fra intercoolern, var symptomene at jeg bare såvidt klarte å kjøre i motbakker (40km/t max), måtte gire den manuelt i tiptronic, og turboen var helt dau, forståelig nok, da den ikke fikk luft=/

 

Jeg kan ikke si hva som er galt, men jeg ville kanskje tatt en kikk på slangene til/fra intercooler....

 

Hvorfor røyk intercoolern din forresten?

---------------------------------------------

Animis et felicibus armis

 

-VW Passat 2.5 TDI

-Ford Mondeo 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her høres nesten ut som utslitt turbo. slarken blir for stor og eksosskovvelen tar i eksoshuset og dn lugger. har vert ute for et par motorer med denne feilen. Du kan ta av insugsrøret på turboen og sjekke aksialslarken i turboen. allså om du greier å dra akslingen (den med viftene på) in og ut. Vist du greier dette så er turboen utslitt.

Vist det viser seg at dette er feilen så kan du levere inn turboen til overhaling ved et motorverksted, eller bytte den ut. Det siste alternativet er det minst ventetid på, men er også mye dyrere. Lykke til med feilsøkinga;)

Volvo 740 hallveis vrag, fungere så arbeidsbil

VW passat 97.

Volvo 240 onna bygging til bilcross:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvorfor intercooleren røk....kanskje jeg eller tidligere eier har vært ned i noe og gjort den svakere. Hvem vet!! Bilen fungerer sånn passelig for tiden. Intercooleren er lekk enda. Har fått tak i ny og samtidig skal jeg bytte magnetventilen som er festet på toppen luftfilter kassen. Den har en slange som går bort til en vakumventil som muligens ikke fungerer skikkelig. Har blindet denne slangen og bilen fungerer sånn passe. Fjusker en del når den er kald. Ellers er den OK. Turboen har ikke ramlet ut siden jeg fjernet denne slangen. Og da har jeg også prøvd å provosere frem bortfall av turbo. Nå skal jeg bytte intercooler og denne magnetventilen. Merkeverkstedet her i byen klarte ikke å forklare meg funksjonen til denne vakumklokken. Er det noen her som kan????? Har hovedsakelig med stopp av motoren å gjøre sies det, men ikke fått klart svar. Håper å få gjort byttene i helgen og at turboen da fungerer som den skal. Hadde vært intr. å få vite funksjonen til denne magnetventilen, vakumklokken og dette spjeldet denne klokken styrer. Ser ut som om dette spjeldet åpner og stenger luften fra intercooleren. Mulig denne har vært stengt og når trykket ble høyt nok så sprengtes botten ut av intercooleren. Ja, ja, ikke godt å vite med disse bilene. God helg til alle sammen i alle fall og fin ferie, som nermer seg med stormskritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har nesten samme prob som deg,turboen skal åpnes til helgen og sjekkes for koks i spjeld og ovehales,har en 1.9 tdi 115hk og bilen går som ett dass.håper det ikke er noe værre en en overhaling. :)) (diagnosen viste fult trykk på turboen så nødmodusen kuttet)

 

Da var turboen overhalt og bilen går som en kule,blir vel chiping på motor og tiptronic kassa neste etter overhaling av motor og gir :) hadde gjort seg med 155hk og 355nm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Ikke chip bilen! For å gjøre en lang historie kort; turboen gikk i tusen knas rett før jul :( og nå ryker bilen MYE. Hadde bilen på diagnosetime på merkeverksted i går og jo da, motoren er slitt. Alt for mye trykk i bunnpannen :( Her blir det motorskifte. Tror faktisk at jeg har fått den Passaten alle advarte meg mot å kjøpe....... Dritt bil. Neida. Bilen er god den, men......I service boken står det at et merkeverksted byttet motor på 127893 km???? Bilen har nå gått 273000. Ingen forstår noe. Mitt merkeverksted har aldri hatt inne en så slitt motor som angivelig har gått så lite. Merkelig.

 

Hvor finner jeg byttemotor? Passat 2000 TDi 1,9 PD 115 Hk Highline Stv.

 

Begynner å tærer på pengpungen :( Forslag taes mot med takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår