Gå til innhold

Høytalere til Golf III

Ranger emnet

Matthiesen

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe nye høytalere til Golf 3, men de bare MÅ passe innenfor orginaldeksel, ellers synes jeg det ødelegger hele utseende på bilen.

Jeg skal ha til dashbord og til dør.

Utfordringer jeg har sett:

- til dashbord (4" tror jeg) er utfordringen at de kan bli for "høye" slik at orginaldekselet ikke får plass.

- i døren (6,5" tror jeg og, er usikker), så er det skruefester klart, MEN det er skrått rundt, med det mener jeg at det er midt i en bue på bildøren, slik at utfordringen ligger i å få festet dekselet.

Det jeg er ute etter her, er en erfaring fra en som har kjøpt anlegg til sin Golf 3, og kan si til meg hvilke elementer de kjøpte som passet bra.

Mvh

Signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann vill du ha kvalitet og satser litt på lyd generelt :) så ville jeg tatt kontakt med http://www.morel.no ;) har selv kjøpt mye derfra og har selv produkter fra morel i min golf ;)

hvis du ringer ditt så skal du hilse fra meg Andreas / Titus :)

helst ta å ring han da du vill få kanskje bedre tilbud og rådgivning :) utrolig bra service og anbefaler det på det sterkeste !

Mvh

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til deg Mathiesen:

Kjøp høytalere som passer originalfestene i dørene dine. Det sitter to pins i posisjon i festene på dørene dine, du får kjøpt høytalere som har samme passform som originalhøytalerne dine. Btw dørene dine har høytalere med Ø=16cm. Anbefaler deg å ta en titt eller prat med Eltek. De har masse kvalitetsvarer til svært konkurransedyktige priser. Jeg har handlet der i årevis og er både fornøyd med produkter og service. Meld deg på som kunde og du vil få katalogen deres fritt tilsendt, den inneholder masse snacks.

Her har du internettsiden deres, den er ikke all verden, anbefaler deg å bruke katalogen deres, den er bra!

http://www.mamut.net/dynabel/

Om du bor på østlandsområdet kan du ta deg turen til lokalet hvor de holder til, like utenfor oslo. (Ta av mot Bryn/Ryen rett etter vålrengatunellen på vei ut av oslo). Husk at grunnarbeidet er vel så viktig som høytalerkvaliteten for å oppnå god lyd.

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tips jeg får :) Problemet ligger stort sett i at høytalerne jeg har kjøpt er for "dype" og "høye".. Det enkleste hadde vært om noen bare kunne plukket ut noe for meg og garantert at det ville passe :) Har returnert 2 sett med 4" nå, fordi de ikke passet..

Skal ta kontakt med Eltek og høre..

Signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

ta den en tur til belradio/bilstereo spesialisten.. handlet der selv og kjøpte et sett rf som gikk inn bake hvertfall å fikk på "ristene" igjen.verdt turen for de har mye forskellig, men i dashbordet kjører jeg tweetere og dele filter for så mellom toner i sidedørene fremmme og er godt fornøyd med lyden + at du får på igjen "ristene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider