lroedal Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Når en bil (DOHC-motor) har en tendens til å kvele seg når man gir gass, er blandingen for tykk da? Det skjer forøvrig kun med helt kald motor, og over 40% pådrag på gassen... Er det forøvrig noen måte å stille på blandinga i så fall, på nyere biler? Eller er det bare å glemme å gjøre selv? :P Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 litt vanlig det vil jeg tro. gammel bil da eller? golfen jeg låner nå er sånn den og.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Er snakk om en 97 Polo, så er ikke så voldsomt gammel, enn om ikke spesielt ny... Om den kveler seg i disse tilfelle, er den svært tung å starte igjen. Slitsomt til tider, se... :( Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Av erfaring med moped så er disse symptomene for tykk blanding, dette er gradvis fra mildt til mindre mildt: Fusker litt når man gir på, gjerne litt før motoren kommer i "kicket". Ettertenner når man gir på og sliter veldig med å øke turtallet. Drukner når man gir på, klarer ofte ikke å holde mye gasspådrag før motoren drukner. At motoren fusker litt når den er kald er normalt. Siden den er såpass ille tror jeg du bør ta en titt på motoren. Om du er lite kunnskapsrik som meg bør du spørre en kammerat om hjelp. Det du i allefall klarer er å skru ut tennpluggene og se hva slags farge de har. Gamle tennplugger kan også være en grunn til at motoren ikke går helt som den skal.:) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 tips: Sjokolade brun farge = riktig, Sota svart tennplugg for tykk blanding, veldig lyse brunt/hvit = mager blanding. se her: http://www.aa1car.com/library/reading_spark_plugs.jpg Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Hvis din Polo går for fett, er det mest sannsynlig en sensor som er ødelagt/dårlig. Mest sannsynlig lambda eller vanntempsensor. Les av feilkoder med VAGCOM. Hvilken motor er det? Kan være feiljustert gasspjeld også Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Tennpluggene mine er fine... :) riktig farge der... Koster det mye å få lest ut en feilmelding da? Vil tro den går for fett eller hva jeg skal kalle det, ja. Den drukner liksom, på et vis. :( Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Hvis den kveler seg akkurat i det du gir mer enn 40% gass med helt kald motor,ville jeg trodd den ikke får noe tilskudd av drivstoff der nede av en eller annen grunn.. :) Softwaren skal legge til drivstoff ved pådrag,siden man minsker vakuumet i innsuget når man åpner spjellet. Mulig din ikke legger til nok når den er kald.. noe kaldstartsfunksjon som er på tur..? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Det kan jo være? Noen med Polo som vet noe om det er slike funksjoner på 6n? Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg